"Možné zasypání jsme nikdy neshodili, projektuje se dál, ale odkládáme realizaci. Platí stále moje stanovisko: nebudeme ho upřednostňovat před dokončením celého východního okruhu a vnitřního průtahu s estakádou," uvedl Tolar. Město dále investuje do projektu úprav.
"Upřednostňujeme probíhající stavbu východního okruhu a jdeme státu 'na ruku' s výkupy i s veškerou přípravou. Chceme mít hotový i vnitřní průtah, tedy estakádu kolem Kalikovského mlýna a přeložku, která odlehčí Klatovské třídě. I tato silnice má smysl, hlavně ve chvíli, kdy je k ní nakročeno od státu. Město by na ní nikdy nemělo," řekl náměstek. Navíc má stavba kladný posudek EIA a je podle Tolara projekčně velmi daleko.
"Východní obchvat Plzně, tedy silnice //20, by měla být kompletně hotová v roce 2033," řekl ředitel plzeňské oblasti ŘSD Miroslav Blabol. Na průtah městem na silnici I/27 bude ŘSD zadávat technickou studii.
"Rondel (přestavbu) připravuje výhradně město, my na tom neděláme. Teď jenom opravíme mosty a budeme čekat, jak se město rozhodne," řekl Blabol. Podle něj po opravě vydrží mosty z konce 60. let minulého století ještě maximálně deset let. "Opravovat se budou oba najednou. Nesmí to trvat déle než dva měsíce. Vždy bude průjezdná jedna polovina profilu. Bude se pracovat nonstop, vliv hluku tam není tak zásadní," uvedl Tolar. Úsek nebude uzavřený ani jeden den.
Začátek čtyřproudové Karlovarské ulice je nyní v zářezu, nad nímž vedou dva mosty kruhového objezdu Rondel, z něhož směřují cesty na Roudnou a dále na Lobzy, Doubravku i na Prahu a také do centra města a na Slovany. Po zasypání zářezu, v němž jezdí kromě aut také tramvaje, tam měla podle záměru minulého vedení radnice vzniknout úrovňová křižovatka se stromy, zastávkami a cyklostezkou. Čtyřletá stavba, jejíž cena byla podle odhadu z roku 2020 asi půl miliardy Kč, měla začít letos.
čtk