„Držím palce organizátorům, aby jim vše v tomhle divokém roce klaplo,“ hlásil Kreuziger poté, co jeho stáj NTT oficiálně potvrdila jeho nominaci. „Pokud se vše povede, měli bychom dojet až do Paříže. Věříme, že společnost ASO to dokáže zorganizovat," svěřil se čtyřiatřicetiletý český cyklista.
V roce 2013 skončil celkově pátý, čtyřikrát dojel v první desítce. Loni, když se ještě Kreuzigerův tým jmenoval Dimension Data, v jeho barvách na Tour celkové 16. místo. Letos však má být jeho zaměření jiné, měl by usilovat o vítězství v některé z etap.
Manažer Bjarne Riis prohlásil, že na celkové pořadí se váš tým příliš soustředit nebude, ale plánujete se soustředit na etapové úspěchy ve sprintech, středně obtížných etapách i v horách. Berete tyhle plány? Budeme se snažit, abychom byli vidět v únicích v horských etapách. Motivaci máme velkou, všichni jsme hladoví po úspěších. Sezona je zatím hodně rychlá, což bylo vidět i na průměrné rychlosti San Rema. Tour bude bolet, profilově je hodně těžká, má přes 55 tisíc nastoupaných metrů, délku 3500 kilometrů a pouze jednu časovku. Navíc víceméně horskou, která se pojede z velké části na silničním kole.“
Máte za sebou starty na Strade Bianche, Milán - San Remo a etapovém klání Dauphiné, které jste nakonec nedokončil. Jak zatím hodnotíte zkrácenou sezonu? Výsledkově to vypadá pesimisticky, nejsem zvyklý na grupeto. Ale zůstávám klidný, tělo si zvyká po půlroční závodní pauze, byl to pro něj velký šok. Tvrdě pracujeme a věřím, že forma půjde nahoru.
Tour budou doprovázet striktní bezpečnostní opatření, stejně jako tomu u vás bylo v závěrečné přípravě. I proto jste vynechal domácí šampionát v Mladé Boleslavi. V týmu máme hodně přísná pravidla, minimalizujeme cestování i kontakt s lidmi, abychom neriskovali nákazu koronavirem. Proto jsem na domácím šamponátu v Mladé Boleslavi bohužel startovat nemohl. Tým nás drží v bublině a chce, abychom se před Tour potkali s co nejmenším počtem lidí.
Ze stejného důvodu na společném česko-slovenském šampionátu absentovala i slovenská hvězda Peter Sagan z Bory. Mrzelo vás, že jste se nemohli ukázat domácím fanouškům? Mrzelo. Ovšem i na Tour budu reprezentovat nejen sebe, ale i Českou republiku, protože na startovním čísle mám českou vlajku.
Ještě k jiné vaší aktivitě. Už na konci minulého roku jste spustil i kampaň 1,5 metru, která vyzývá řidiče na silnicích k bezpečnému a ohleduplnému předjíždění cyklistů. Co vás k tomu přimělo? Trávím během roku na silnici padesát až šedesát tisíc kilometrů za volantem, dalších třicet až pětatřicet tisíc kilometrů v sedle kola. Mám pocit, že všichni se na silnici chováme, jak bychom neměli. Když se trochu uskromníme, mohou spolu vycházet řidiči i cyklisté a nikdo se nebude bát vzít na kolo rodinu. Respekt a ohleduplnost je na místě. O to mi jde především.