Situace je nejhorší ve večerních hodinách na velkých sídlištích, například na Lochotíně nebo na Borech. Plzeňská sídliště se stavěla před desítkami let a nebyla naprojektována na současnou frekvenci dopravy. „Chápeme, že vzhledem ke stáří sídlišť je situace komplikovaná, proto stav průběžně monitorujeme a snažíme se apelovat na občany, aby parkovali citlivěji právě s ohledem k obslužnosti lokality a dalším řidičům. Máme vytipovaná místa, kde je situace nejpalčivější a tam ve spolupráci s městskou policií zvýšíme dohled,“ řekl Jiří Winkelhöfer, radní pro oblast bezpečnosti. Doplnil, že lidé často nevědomky ztěžují vjezd hasičům a obírají je o cenné minuty příjezdu k zásahu tím, že se s velkými cisternami musejí proplétat mezi vozidly. „Sebe a své okolí tak vystavují nebezpečí ohrožení života a ztrátám na majetku,“ dodal Jiří Winkelhöfer.
Vedoucí Dopravní skupiny Městské policie Plzeň Václav Čechura upozornil, že strážníci se soustředí právě na nejzávažnější jednání. „Jsou to případy, kdy dochází k zablokování průjezdu nebo parkování na místech, jako třeba křižovatky nebo úzké ulice, kde auta stojí po obou stranách,“ přiblížil Václav Čechura. Doplnil, že je nutné, aby řidiči parkovali pouze podél jedné strany ulice tak, aby kolem vozidla zůstaly minimálně tři metry šířky volné vozovky a auta nenechávali v křižovatkách, v blízkosti křížení komunikací, zatáček a v zúžení.
Špatné parkování představuje komplikace i pro Čistou Plzeň. Popeláři se totiž s mnohatunovými svozovými vozy ke kontejnerům nedostanou a na místech se tak může hromadit odpad. „Máme šikovné řidiče, nicméně do některých míst se nemají šanci dostat. Velké problémy sledujeme rovněž ve vnitroblocích, kde po 200 metrech řidič zjistí, že na konci je zaparkované auto a celou vzdálenost musí vycouvat. Někteří řidiči, zejména na sídlištích, parkují i na stáních pro popelnice, což výsyp odpadu zcela znemožňuje,“ popsal Jan Šneberk, technický náměstek Čisté Plzně.