Dopravní podniky zažádaly o dotaci ve výši 720 milionů a v současné době čekají na rozhodnutí. „Během léta jsme dostali stavební povolení, dnes byla podepsána smlouva se zhotovitelem a nyní pevně věříme, že pozitivní rozhodnutí o získání dotace obdržíme v nadcházejících dnech,“ říká Jiří Ptáček, generální ředitel PMDP.
Vozovna slouží svému účelu již od roku 1943, přičemž byla postavena pro tramvaje s výrazně nižší hmotností, než mají dnešní moderní vozidla. „Jedná se o nezbytnou investici, jelikož váha tramvají, které jsou v současné době ve vozovně odstaveny, je často až šestinásobná. Na špatném technickém stavu se ale kromě podstatně vyšší hmotnosti tramvají postupně začal podepisovat zejména nevhodný materiál použitý pro stavbu betonového podloží a již před šesti lety byl odborníky stav hal ve vozovně označen za kritický,“ popisuje Roman Zarzycký, první náměstek primátora a předseda představenstva PMDP. Plánovaná rekonstrukce v hodnotě 1,697 miliard podle něj vyřeší i další problémy, jelikož počítá s umístěním dosud chybějící myčky tramvají, diagnostiky kol, průjezdnými kolejemi usnadňujícími provoz ve vozovně či novou administrativní budovou.
Rekonstrukce vozovny přinese i podstatné zlepšení životního prostředí v okolí a to jak z pohledu hlukové zátěže, kde se povedlo snížit hlukovou zátěž na požadovanou úroveň, tak i z pohledu tepelné zátěže a to zřízením zelené střechy. Zelená střecha dále umožňuje i akumulaci dešťové vody. Přebytečná voda ze zelených střech bude jímána do nádrže a bude využita jako voda technologická pro mytí tramvajových vozidel.
Samotná stavba započne na začátku října, probíhat bude za plného provozu vozovny a potrvá do konce roku 2022.