Deštivé počasí narušilo harmonogram prací na opravách plzeňských lávek. Lávka Pod Pecihrádkem bude otevřena o dva týdny později, u lávky na Valše, která prochází kompletní rekonstrukcí, dojde ke zdržení o měsíc. Cyklisté i pěší musí jezdit i nadále po objízdných trasách.
Některé technologické procesy, zejména nátěry, musí být prováděny jen za určitých podmínek. Důležitá je přitom nejen teplota, ale i sucho. Z důvodu častých dešťů rozblácený terén nevysychá a vysoká vzdušná vlhkost způsobuje, že nátěry i při vyšších teplotách schnou pomalu. „I když jsme opravy obou lávek naplánovali na jaro a léto, aby byly pro opravu vhodné podmínky, letošní deštivé léto opravy zpožďuje,“ popsala situaci technická náměstkyně Správy veřejného statku města Plzně Andrea Fojtíková. Technologie použité při opravě vyžadují vhodné klimatické podmínky, a tak opravy lávek a mostů bohužel zasahují do hlavní cyklistické sezóny.
Lávka U Černého mostu na Valše byla snesena, oprava poškozené hydroizolace, kvůli které zatékalo do mostovky, ale jde pomaleji, než by měla. Jak uvedla firma Silnice Nepomuk v oznámení občanům: „Na vině je zejména zpoždění dodávky dílčích výkresů realizační dokumentace dle skutečného stavu poškození lávky a provádění dalších prací nad předpokládaný rozsah díla.“ Firma se za nepříjemnosti způsobené občanům omlouvá. Termín dokončení rozsáhlé opravy lávky se tak posunul z konce července na konec prázdnin. Lávka, která slouží pěším a cyklistům od roku 1983, prošla zatím jen drobnými opravami a obnovou nátěrů. Letošní velká oprava ale zahrnuje kromě celkového očištění také nový protikorozní nátěr, vyčištění ložisek a novou mostovku s protiskluzovou úpravou. Budou opraveny také nosníky v zářezu železniční trati. Rekonstrukce lávky přerušila významnou cyklistickou komunikaci i trasu Naučné stezky Údolím Radbuzy, a tak je na křížení příjezdové cesty s komunikací z obou stran vyznačena objízdná trasa pro cyklisty i s plánkem objízdné trasy.
Kvůli deštivému počasí se asi o dva týdny posune dokončení opravy lávky Pod Pecihrádkem. Kvůli novému protikoroznímu nátěru se musí demontovat celá dřevěná mostovka z dřevěných fošen. Během demontáže jich bude třeba vyměnit kvůli poškození hnilobou až 200 z celkových 500 kusů. Po otryskání získá lávka také nový nátěr. „Se stavební firmou jsme se domluvili, že pokud nebudou probíhat práce přímo na mostovce, bude průjezd cyklistům a průchod pěším umožněn. Chceme, aby oprava lávky její uživatele co nejméně zasáhla,“ uvedla Andrea Fojtíková. I zde musejí cyklisté použít vyznačenou objízdnou trasu pro kola.
Opravy bez uzavírky probíhají i na lávce na Božkovský ostrov, kde nastal též problém s aplikací nátěrů. Kvůli vyšší hladině řeky Úslavy totiž nebylo možné postavit pod mostovku lešení.