Asfaltovou dráhu pro kola a koloběžky tvoří dva vzájemně propojené okruhy s vlnkami a klopenkami. Velký okruh je dlouhý 188 metrů, má 9 klopených zatáček, 30 vln a 2 skoky, menší okruh, který je určený hlavně těm mladším, má 47 metrů, 3 klopené zatáčky a 8 vln. „V nejužším místě má pás 1,5 metru, v nejširším 2,5 metru,“ uvedla vedoucí Odboru investic a majetku ÚMO Plzeň 1 Andrea Šlechtová. Dráha je v nejvyšším bodě 1,2 metru nad terénem. Součástí boleveckého pumptracku je také tzv. skill centrum, které tvoří dvacetimetrová překážková dráha pro cyklisty. Např. děti zde mohou zlepšovat své cyklistické dovednosti.
O výstavbě pumptrackové dráhy v Bolevci se začalo nahlas hovořit v roce 2019. S nápadem tehdy přišli dva sportovně založení zastupitelé Jan Řehula a Václav Černý. „Následně jsme se jeli podívat na asfaltový pumptrack do Břas, který se nám moc líbil. Návrh poté schválilo zastupitelstvo a myšlenka začínala získávat reálnější obrysy,“ řekla starostka prvního městského obvodu Helena Řežábová. Na začátku bylo ve hře více variant. „Uvažovali jsme o kratší dráze s gumovým povrchem nebo o hliněném povrchu, který by však byl náročný na údržbu. Nakonec jsme vybrali asfalt,“ vysvětlila starostka.
A v čem vlastně spočívá kouzlo pumptracku? Dráhu lze projíždět i bez šlapání či odrážení. Jezdec nabírá a udržuje rychlost takzvaným pumpováním na vlnkách a klopených zatáčkách. I díky tomu získává nové dovednosti na nerovném povrchu, učí se pozornější a přesnější jízdě. V Plzeňském kraji je několik pumptrackových drah, např. v již zmíněných Břasích, dále třeba v Přešticích, Chlumčanech, Sušici nebo Železné Rudě.
A na co se můžete 3. září těšit? Na programu je originální show bikerů a skejťáků, jízda na pumptracku s instruktorem nebo servis kol zdarma. Odpoledne pak svou muzikou zpestří DJ LPD. Všichni, kteří si přijdou zajezdit, nesmí zapomenout na ochranné přilby, což by na každé takové dráze mělo být samozřejmostí.
Slavnostní otevření boleveckého pumptracku se mělo původně konat už v červnu. Plánovaná akce však byla kvůli deštivému počasí zrušena, hrozilo totiž, že exhibice by pro účinkující nebyla zcela bezpečná a návštěvníci by se brodili v bahně. Vedení obvodu se pak se zhotovitelem dohodlo na dalších pracích, díky nimž je vylepšen uživatelský standard i provozní údržba sportoviště. Dráha proto byla zpřístupněna o měsíc později. Slavnostní otevření se pak kvůli letním prázdninám a dovoleným přesunulo na září.
Stavba pumptracku si vyžádala investici 3,1 milionu korun, a to včetně prací, které byly provedeny nad rámec projektu. Peníze šly z rozpočtu prvního městského obvodu.