Hlavní příčinou nehod byla ve všech případech nepřiměřená rychlost. "Mírná zatáčka u odbočky na Klášter navazuje na dlouhé rovné úseky, především ze směru od Měcholup. Navíc vozovka z tohoto směru zde mírně klesá. To vše hraje patrně roli, proč mladí jedou vyšší rychlostí, než by to obezřetná jízda vyžadovala,“ uvedl Jan Chalas ze společnosti DataFriends, která je autorem a provozovatelem Portálu nehod. Celkem se za uplynulých 24 měsíců stalo v zatáčce na silnici u odbočky na Klášter 13 nehod.
Poslední smrtelná nehoda se v kritickém úseku stala 3. února letošního roku. Autobus se tam střetl s osobním automobilem, jehož řidič srážku nepřežil. „Devětasedmdesátiletý řidič osobního vozidla Opel jedoucí od Plzně na Nepomuk při projíždění pravotočivé zátočiny na mokré vozovce nepřizpůsobil rychlost jízdy, dostal s vozidlem smyk. Přejel do protisměru, kde se střetl s protijedoucím autobusem. Utrpěl zranění neslučitelná se životem. V autobusu cestovalo 30 zahraničních turistů, dvě osoby byly zraněny lehce. Případ si převzali kriminalisté územního odboru Plzeň - venkov," informovala tehdy mluvčí policie Dagmar Brožová.
Mladí bourají častěji
Rychlá jízda nebo nepřiměřená rychlost je dlouhodobě nejčastější příčinou vážných dopravních nehod – tedy těch, které končí smrtí (40 %). A bohužel velmi často nepřizpůsobí rychlost jízdy předpisům, stavu vozovky a dopraví situaci právě mladí řidiči. „Přidat plyn“ je láká více než jejich starší, vyježděné kolegy. Vinou kombinace rychlé jízdy a nezkušenosti však bohužel mají nehody častěji tragické následky a i vyšší škody. Potvrzují to jednoznačně data portálu nehod.
Analýza portálu totiž jasně ukázala, že poměr počtu nehod zaviněných rychlou jízdou se mění v jednotlivých věkových kategoriích. „Právě ti nejmladší a nejméně zkušení jezdí nejrychleji a poměr nehod zaviněných z důvodu vysoké rychlosti je u nich zdaleka nejvyšší. Více než třetina nehod (34 %) byla u řidičů nejmladší věkové kategorie 18-24 let způsobena právě z důvodu nedodržení přiměřené rychlosti. Proto je více než na místě apel na mladé za volantem, aby byli opatrnější a obezřetnější,“ uvedl Chalas. Poměr se snižuje úměrně s tím, jak se postupně zvyšuje věk řidičů. U řidičů ve věku 25-31 let je to už výrazně méně – 25,6 %; v další věkové skupině řidičů 32-38 let je to už „jen“ 21,2 % nehod způsobených vysokou rychlostí.