„Česká pošta má tu zákaznickou výhodu, že nemůže i při nejvyšším vytížení svých přepravních kapacit odmítat klienty. Na rozdíl od ostatních přepravních společností. V tomto je Česká pošta přepravní jistotou,“ říká ředitel logistiky České pošty Petr Cinkl. Během loňského předvánočního období podle něj pošta v jeden moment měla v přepravní síti půl milionu balíků. "Během standardního období přepravujeme 150 – 200 tisíc balíků denně. Celkově jsme loni od října do prosince doručili téměř 14 milionů balíků. Pro letošní vrchol sezóny očekáváme přepravu více než 15 milionů balíkových zásilek," dodal.
Novým opatřením, kterým Česká pošta zvyšuje kvalitu doručení, je změna avizace zásilek pro koncové zákazníky. Informace o doručování obdrží formou SMS či e-mailem v momentě, kdy bude balík fyzicky předán konkrétnímu doručovateli. To platí v případě, kdy odesilatel k zásilce uvedl kontaktní údaje.