Celková škoda je 1,364 milionu korun, její výše není konečná. Žádný další faktor, který by mohl k nehodě přispět, inspekce neobjevila, nevydala žádné bezpečnostní doporučení.
DI zjistila, že tramvaj linky číslo 1 zastavila po ujetí 134 metrů od zastávky Pod Záhorskem. Řidičce se rozsvítila varovná signalizace aktivovaná cestujícími poté kvůli přivření prstů ruky ženy ve dveřích po nástupu do tramvaje. Řidička reagovala na signalizaci od cestujících, zabrzdila, běžela na druhý konec tramvaje, pokusila se uvolnit přivřenou ruku, ale nepodařilo se jí to, a proto běžela do kabiny, aby otevřela dveře centrálně. Po nárazu druhé tramvaje podle zprávy upadla a už si nic nepamatovala.
Řidič linky číslo 4 se podle zprávy po odjezdu předchozí soupravy ze zastávky rozjel tak, jak to dělá už 12 let. Pohledem do zrcátek zkontroloval, zda je vše v pořádku a zda je návěst pro jízdu do křižovatky "na volno", provedl další vizuální kontrolu v zrcátkách, a když otočil hlavu do směru jízdy, spatřil těsně před sebou stojící tramvaj a narazil do ní, uvedla zpráva.
Šlo o přímý úsek trati v Karlovarské ulici s přehledný prostorem za křižovatkou ulic Karlovarská a Bolevecká, v místě nebyly žádné opravy nebo údržba. Při mimořádné události utrpěla újmu na zdraví řidička tramvaje linky číslo 1 a 18 cestujících v obou tramvajích. Podle tehdejšího vyjádření záchranářů utrpěli lidé převážně lehčí zranění, středně těžce byla zraněna řidička tramvaje. Zasahovaly všechny složky integrovaného záchranného systému se zhruba 30 vozidly, automobilová i tramvajová doprava na Karlovarské třídě se zastavila téměř na tři hodiny.
"Policisté se případem nadále zabývají, prověřují veškeré okolnosti a čekají na výsledky znaleckých posudků. Nehoda není uzavřena, ve věci nadále probíhají úkony trestního řízení," řekla policejní mluvčí Michaela Raindlová.
čtk