Pracovní karanténa, tedy varianta, že by za volanty a řídící jednotky vozů MHD usedli pozitivně testovaní zaměstnanci, nepřipadá pro dopravní podniky v Plzni v úvahu. Při střídání řidičů totiž není čas na dezinfekci jejich kabin. "My máme celkem 900 zaměstnanců, z toho je téměř 600 řidičů a v případě, že by omikron poslal větší množství řidičů do karantény či izolace a tak můžeme využít brigádníky a nebo také kolegy z kanceláří, kteří mají oprávnění řídit vozy MHD," uvedl mluvčí PMDP René Vávro.
Jedním z nich je i Adam Šťastný, který pracuje na dopravním oddělení Plzeňských městských dopravních podniků. Tedy v kanceláři. Tramvaje ho učarovaly už jako malého. "V podstatě odmala už jsem sledoval tramvaj, vždycky mě to hrozně bavilo a pak už jako řízení bylo takovým logickým vyústěním," vysvětlil.
Podle Vávra například Šťastný řídí tramvaj už několik let. "Spíše ve volné době, protože pracuje u nás na dopravním oddělení v kanceláři, ale když má čas, tak si jde zařídit tramvaj," popsal Vávro. Šťastný prý pracoval u dopravního podniku brigádně od maturity. "Jenom jsme se zeptal, jestli by šlo jezdit ke studiu vysoké školy a podařilo se to, takže potom jsem nastoupil standardně do kurzu. Musel jsem projít teorií, potom samozřejmě cvičnými jízdami, jízdami se zácvikem a pak se ze mě stal plnohodnotný řidič," podotkl.
To, že bude v případě potřeby pomáhat zajistit tramvajové spoje, Adam Šťastný jenom vítá. Naplno se mu splní dětský sen o tom, že bude jednou pravidelně jezdit tramvají. "Samozřejmě, protože teď člověk jezdí jednou za 14 dní, tak je to takové, že se nedostane do toho terénu tak často. Bude to zase takové zpestření práce, že se dostanu i tam, kde už třeba dlouho nebyl," prohlásil.
Pokud by ale ani výpomoc řidičů z kanceláří nestačila, mají dopravní podniky připraveno ještě jedno řešení, které by nedostatek řidičů vyřešilo. "Máme také vytipované spoje, které bychom v případě potřeby mohli omezit a pokud by se situace extrémně zhoršila, tak bychom mohli také přistoupit na prázdninový provoz," uzavřel Vávro.