Jedním z posledních milníků se minulý měsíc stalo zprovoznění 1500 metrů koleje od Jižního předměstí k nové odbočce Nová Hospoda. „Do Vánoc nás ještě čeká zprovoznění druhé koleje chebské trati. V lednu bude podbita první kolej a dokončeno trakční vedení a chebská trať bude definitivně dokončena,“ připomíná David Sichrovský, ředitel stavby ze společnosti Swietelsky Rail CZ. Součástí nákladného projektu je i sousední trať na Cheb.
Celkem se ve třetí etapě postavilo a opravilo pět mostů a dva mosty se demontovaly, přeložila se zastávka Skvrňany s novým bezbariérovým podchodem a v Domažlické ulici část silnice I/26 mimo obytnou zónu. Položilo se přes 10 kilometrů nových kolejí, na 40 kilometrů elektrických kabelů a 7300 metrů trubního vedení. A také se postavilo 1181 metrů protihlukových stěn. Celkem se odvezlo na 200 tisíc metrů krychlových materiálů z výkopů. Nové jsou i návěstní krakorce, trakční vedení na chebské trati a sdělovací a zabezpečovací zařízení.
V dubnu 2020 třetí část modernizace nejdůležitější železniční křižovatky v regionu, jejímž investorem je Správa železniční dopravní cesty a město Plzeň, skončí úplně. Na jaře se ještě dokončí nová příjezdová komunikace do areálu Adelardis a upraví všechny přilehlé plochy, včetně bývalé ulice Domažlická a přilehlých chodníků u zastávky Skvrňany.