"Bývalá trať Plzeň - Chrást je navržena jako plocha přírodní, kde může být realizována například cyklostezka propojující Plzeň s jejím krajinným zázemím," uvedla ředitelka útvaru koncepce a rozvoje města Irena Vostracká. Na 7,5kilometrovém úseku z městské části Doubravka údolím řeky Berounky mají kromě cyklistů jezdit také in-line bruslaři a na pětikilometrovém úseku z Bukovce do Chrástu ještě turistická drezína. "Plzeň si řeší převod pozemků pod drážním tělesem do Bukovce a kraj z Bukovce do Chrástu. Máme tam hotový projekt na cyklostezku a jednáme se Správou železnic, aby nám dali souhlas s provedením stavby na železničním tělese. Zatím nechtěli, ale teď budeme dále jednat," řekl dnes ČTK náměstek hejtmana pro dopravu Pavel Čížek (STAN). Pokud by letos správa souhlasila, cyklostezka by tam podle něj vznikla příští rok. Dále kraj žádá o bezúplatný převod pozemku, což je ale složité, protože to musí schválit vláda. "Až poté a podle toho, zda tam zůstane kolej, nebo ne, by se rozhodlo, jestli tam bude jezdit drezína. Prioritou je ale cyklostezka," uvedl Čížek. Plzeň teď řeší propojení plánované trasy se současnými cyklostezkami.
Do územního plánu byla zahrnuta také nedávno schválená technická studie prostoru křižovatky Rondel. Půl století starý kruhový objezd a silnice s tramvajovou tratí je nutné nejprve zasypat a poté vybudovat úrovňové křížení. Čtyřletá stavba, která bude stát asi půl miliardy korun a mohla by začít v roce 2023, propojí centrum s největším sídlištěm Severní Předměstí.
"Charakteristické jsou hlavně drobné změny územního plánu, které zpřesňují území podle jeho skutečného užívání, například oblast okolo Boleveckého rybníka (největší rekreační zóny v Plzni) s úpravou rozsahu ploch rekreace, v jeho blízkosti je to také rozšíření lokality sportovního areálu Na Prokopávce," uvedla Vostracká. Doplňovala se a zpřesňovala veřejná prostranství podle zamýšlených stavebních záměrů nebo zpracovaných územních studií, například vymezení veřejného prostranství s parkovými plochami Na Remízku v městské části Lhota.
Návrh změny předal městu koncem loňského března zpracovatel, útvar koncepce a rozvoje. Veřejné projednání bylo 11. června. Podle stanovisek dotčených orgánů a připomínek občanů byl návrh upraven. Finální verze obsahuje 120 změn.