Podle náměstka hejtmana pro oblast ekonomiky, investic a majetku Romana Zarzyckého bude Plzeňský kraj díky zvolenému postupu a díky konečnému rozhodnutí zastupitelů spořit při současné modernizaci vozového parku obrovské prostředky. "Během deseti let úspora peněz při uzavření přímé smlouvy na dobu 10 let představuje více než půl miliardy korun," podotkl.
Zahájit jednání o uzavření smlouvy přímým zadáním s dopravcem České dráhy, a.s., se Rada Plzeňského kraje rozhodla po neúspěšné veřejné soutěži a následujícím dlouhém a náročném hledání nejvýhodnější cenové a kvalitativní nabídky přepravců působících v regionu. „Oslovili jsme všechny dopravce a čtyři z nich projevili zájem o spolupráci. Těm jsme zaslali sdělení o záměru uzavřít smlouvy o veřejných službách ve veřejné drážní osobní dopravě pro provozní celky Plzeňsko a Český les. Finanční modely, které zpracovali, však byly příliš vysoké, a proto jsme na základě usnesení rady kraje rozhodli, že s nimi budeme dále jednat o dalších možnostech snížení cen při dosažení maximálního kvalitativního zajištění přepravy, tedy dobré kvality vozidel,“ uvedl krajský náměstek pro oblast dopravy Pavel Čížek. Ve hře byly podle něj ještě společnosti Arriva a Leo Express.
Větší komfort pro cestující, slibují dráhy
České dráhy slíbily zavést nová vozidla od polské společnosti PESA, nahradí 40 let staré motorové soupravy. „V provozním souboru Český les budou v první polovině kontraktu nasazena vozidla Regionova, ve druhé polovině trvání smlouvy pak dráhy nasadí kvalitnějšími vozidly Stadler RS1, která budou také vybavena mobilní částí systému ETCS. Budeme tak mít na Plzeňsku během třech let velice moderní vozový park - 11 nových vozidel. Ostatní vozidla nebudou přesahovat stáří roku 2012,“ dodal Čížek.