„Také pro dopravce jsou ujednání smlouvy přínosné v tom smyslu, že získá na delší časové období jistotu definovaných pravidel pro stanovování veškerých nákladů spojených s provozováním MHD i výše přiměřeného zisku, pochopitelně indexovaných dle objektivních makroekonomických ukazatelů. Smlouva je zároveň ve svých ustanoveních i finančním modelu pružná, aby vedení města mohlo i nadále reagovat na aktuální vývoj i finanční situaci a měnit dle momentální potřeby celkový rozsah objednávky, případně upravovat i skladbu vozového parku nebo poměr jednotlivých typů vozidel,“ přiblížil Aleš Tolar, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí. V současné době platná smlouva o závazku veřejné služby končí 31. prosince 2023. Uzavření nové smlouvy schválili zastupitelé.
„Městská hromadná doprava v Plzni je na velmi vysoké úrovni nejen v rámci České republiky, ale v rámci celé Evropy. Uzavřená smlouva je závazkem a zároveň garancí pro obě smluvní strany. Kromě toho znamená jistotu také pro zaměstnance dopravních podniků a samozřejmě pro klíčové uživatele, kterým jsou cestující. V dalších patnácti letech nás čeká doprava s nižší uhlíkovou stopou i rozvoj linek, i to uzavřená smlouva reflektuje,“ řekl primátor města Plzně Roman Zarzycký.
„Rád bych touto cestou poděkoval zástupcům města za věcný a konstruktivní přístup při nastavování pravidel dlouhodobého fungování. Pro naši společnost znamená tento kontrakt dlouhodobou jistotu na straně jedné, ale zároveň i nová rizika, která jsme museli v souladu s legislativou na sebe převzít, na straně druhé. To bude na nás klást vyšší nároky, se kterými se budeme muset vypořádat. Nadále tak chceme a budeme našim cestujícím poskytovat kvalitní veřejnou službu v oblasti mobility, která přispívá k dalšímu úspěšnému růstu města,“ uvedl generální ředitel Plzeňských městských dopravních podniků Jiří Ptáček.