„Oprava je nutná hlavně proto, aby se zabránilo dalšímu ujíždění svahu. Již teď je v místě uzavřen chodník i část přilehlého jízdního pruhu, kde se začaly objevovat trhliny v asfaltu. Pokud bychom opravu neprovedli včas, museli bychom později opravit a uzavřít komunikaci celou,“ řekl Aleš Tolar, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí.
„V místě chodníku vybudujeme 34 metrů dlouhou opěrnou zeď, která bude ukotvena piloty do hloubky více než šesti metrů pod úrovní chodníku. Tím chceme zabránit dalšímu ujíždění svahu pod komunikací,“ uvedl Luboš Honzátko ze Správy veřejného statku města Plzně, jenž má stavbu na starosti. Po ukotvení dostane chodník nový asfaltový povrch a na opěrné zdi přibude nový plot. V parkovacím zálivu mezi jízdním pruhem a chodníkem, který získá nový asfaltový povrch, pak bude opět možné parkovat auta.
Oprava se uskuteční za uzavření jednoho jízdního pruhu, provoz v tom druhém bude probíhat kyvadlově a bude řízen semafory.