„Novou soutěží jsme dali šanci žákům našich škol, kteří předvedli obdivuhodnou dávku kreativity a týmového ducha. Na jednom hřišti se odehrála spousta jízd a napětí se dalo krájet. Příležitost to ale byla i pro jejich učitele, kteří před soutěží absolvovali celodenní workshop pro seznámení se s pravidly a herní technologií. Vzdělávat se přišli v neděli, proto jim patří obrovské poděkování za obětavost, kterou svým žákům věnují,“ zdůraznil Daniel Kůs, radní města Plzně pro oblast Smart Cities a podporu podnikání.
„Už nějakou dobu jsme si pohrávali s myšlenkou, že by Centrum robotiky mělo svoji vlastní robotickou soutěž. Naši kluci a holky z kroužků se pravidelně účastní takových klání v Praze a Brně a vracejí se se skvělými výsledky. Víme, že v Plzni je plno talentovaných dětí, kterým jsme chtěli dát další příležitost ukázat, co v nich je. Protože přesně o to se snažíme v Plzeňském inovačním ekosystému PINE – dávat dětem příležitosti, rozvíjet jejich talent a inspirovat je třeba i k vlastnímu podnikání,“ uvedl Luděk Šantora, ředitel Správy informačních technologií města Plzně, pod kterou Centrum robotiky patří.
„Do soutěže se přihlásilo 15 týmů ze sedmi základních škol, a to z 13., 14., 15., 21. a 28. ZŠ, Masarykovy ZŠ a ZŠ Dobřany. Celkem dvaačtyřicet žáků během příprav a samotné hry rozvíjelo své algoritmické a logické myšlení, kritické uvažování, komunikaci a spolupráci v týmu a schopnost řešit problémy. Potěšily nás ohlasy žáků, kteří přiznali, že je robotika a programování začalo díky soutěži bavit,“ sdělila Martina Jedličková, ředitelka Centra robotiky.
„Pro letošní ročník jsme zvolili zadání Horský průzkumník, kdy úkolem žáků bylo sestavit plně autonomního robota z povolených sad Lego® Education, vytvořit program, pomocí kterého dokázal robot navštívit co nejvíce herních polí a nasbírat tak cenné body. Výzvou pro žáky bylo i to, že herní pole, takzvaná roklina, se po každé jízdě měnila. Všechny týmy předvedly obdivuhodné výkony a ti nejlepší hráči si právem zasloužili hodnotné ceny jako tablety, chytré hodinky, flash disky a další,“ přiblížil Dominik Frolík, lektor Centra robotiky.
Akce se konala minulý měsíc. Byla po celou dobu streamovaná, aby spolužáci ve školách nebo rodiče a příbuzní mohli živě sledovat, jak si jejich favorité vedou. Během soutěže se na živý přenos dívalo přes 650 sledujících, dnes má video na YouTube více než 800 zhlédnutí.