„Opatření při řešení epidemie covid-19 byla akceleračním prvkem, který dostal na kola další nové uživatele. Velkým rozvojem procházejí díky novým technologiím i kola a další vozítka na elektrický pohon. Tyto vlivy je třeba zohlednit v přístupu města, neboť z nich plyne jak změna v chování uživatelů infrastruktury pro cyklisty, tak i nároky na infrastrukturu samotnou či zajištění bezpečnosti a plynulosti dotčených druhů doprav,“ vysvětlil Michal Vozobule, náměstek pro oblast dopravy a životního prostředí
„Město Plzeň má platný Generel cyklistických tras města Plzně, který prochází pravidelnou aktualizací. Vzhledem k narůstajícímu počtu cyklistů, koloběžkářů, uživatelů segwayů a podobně je třeba aktualizovat nejen samotný cyklogenerel jako plán cyklostezek, ale doplnit tento strategický dokument o další segmenty, které z něj udělají komplexní dokument odpovídající stávajícím potřebám města Plzně v cyklodopravě,“ uvedl Jan Hakl, vedoucí Úseku veřejné dopravy a cyklodopravy Správy veřejného statku města Plzně.
Jedním z cílů schválení pravidel je postupné vytvoření sítě hlavních tras, které umožní rychlejší dopravu cyklistům zejména pro denní dojížďku do zaměstnání či škol, a jejichž parametry by měly do cyklodopravy nalákat další uživatele. Zvýšení komfortu pro cyklisty by měl přinést také systémový přístup v parkování kol i řešení značení objížděk.