„Pro Plzeň, která je důležitým dopravním a železničním uzlem, jsou lávky podobně důležité jako mosty. Snažíme se je udržovat v dobrém stavu, aby byly bezpečné. Při celkovém počtu 62 lávek ve správě města to znamená každý rok nějakou důkladněji opravit. Lávky opravujeme průběžně. Někdy jde jen o menší opravy, jindy o větší zásah, který má lávce zajistit delší životnost,“ uvedl náměstek primátora města Plzně pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule.
Stávající lávka přes Radbuzu v Českém údolí s označením PM-030 byla vybudována v roce 2003 a od té doby na ní byla prováděna pouze běžná údržba a drobné opravy. Nyní se dočká větší opravy. Celá konstrukce bude postupně očištěna tlakovou vodou a nově natřena. Stávající dřevěná mostovka z fošen bude kvůli postupující hnilobě nahrazena dřevěnou mostovkou novou. „To znamená mostovku postupně rozebrat, poté konstrukci očistit, provést nátěry a pak položit fošny nové mostovky. Dojde i na opravy opěr a pilířů. Součástí prací bude také vybudování pevné chráničky vedení veřejného osvětlení, které má zabránit opakovanému poškozování a krádežím kabelů,“ vysvětlil Václav Šašek ze Správy veřejného statku města Plzně, který má stavbu na starosti.
Po dobu nutných oprav bude lávka uzavřena. Pěší, případně cyklisté budou nasměrováni na náhradní trasu, která využívá Tyršova mostu. Informace o uzavření a obchozí trase najdou u lávky a na přístupových cestách.