„Cyklistů hlavně od kovidové pandemie stále přibývá a my musíme na situaci reagovat. Snažíme se tak budovat cyklistickou infrastrukturu hlavně na páteřních tazích, na místech, která jsou nebezpečná nebo nepřehledná a samozřejmě napojovat nové úseky na ty již hotové,“ řekl Aleš Tolar, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí.
Původní rozpočet našeho Úseku veřejné dopravy a cyklodopravy Správy veřejného statku města Plzně (SVSmP) byl ze 48 milionů korun navýšen, takže na cyklistická opatření, tedy projektování a výstavbu, půjde letos přibližně 61 milionů korun. "Někde práce postupují rychle, jinde bychom si to představovali rychleji. Například úsek u Vejprnického potoka jsme chtěli budovat již loni, ale kvůli problémům se stavebním povolením se bude budovat až letos. Zpevnění Luční ulice pro změnu čekalo na stavbu vysokotlakého plynu, která musela proběhnout před opravou povrchu cesty,“ uvedl vedoucí Úseku veřejné dopravy a cyklodopravy Správy veřejného statku města Plzně Jan Hakl s tím, že při akci rozšiřování greenway Radbuza na Slovanech došlo k rozdělení na dvě etapy, aby mohli její větší část cyklisté využívat dříve. "Letos dostavíme zbývající část stezky pro pěší," podotkl Hakl.