Vozidla jsou speciální tím, že mají druhé dveře předsuvné, což je typické spíše pro tramvaje. Na rozdíl od dveří tradičně používaných v autobusech, předsuvné dveře výrazně rozšiřují nástupní prostor. To usnadňuje nástup vozíčkářů i rodičů s dětskými kočárky. Ve špičce širší prostor umožňuje rychlejší výměnu cestujících.
Délka trolejbusu Škoda 26Tr je 12 metrů a typ Škoda 27Tr je kloubový s délkou 18 metrů. Součástí vozidel je trakční baterie, která umožňuje provoz v úsecích bez trolejového vedení, čím je zajištěna obslužnost i ve vzdálenějších oblastech města. Cestujícím bude k dispozici moderní informační a odbavovací systém s obrazovkami, jízdnímu komfortu přispěje i výkonná klimatizace. Ke zvýšení bezpečnosti bude trolejbus opatřen kamerovým systémem.
Výroba trolejbusů i trolejbusová doprava mají v naší metropoli dlouhou tradici. V loňském roce jsme si připomněli již 85. výročí zahájení výroby trolejbusů ve Škodovce a 80. výročí zahájení trolejbusové dopravy v Plzni. První trolejbus na lince „A“ ze zastávky u Městských lázní směrem k Doubravce vyjel již 9. dubna 1941. Od té doby se síť trolejbusových linek značně rozšířila a „tykadláci“ se stali nedílnou součástí obrazu našeho města.