V pondělí 7. března obsloužilo oddělení občanských průkazů a cestovních dokladů poprvé v historii více než 1000 klientů za den. I přes nebývalý zájem udržel dosud magistrát průměrné čekací doby na podání žádosti o osobní doklady pod hodnotou 30 minut, v některých případech maximální čekací doba dosáhla 90 minut.
Plzeňský magistrát tak rozšířil objednávkový online systém na podání žádosti o cestovní pas. „Jsme si vědomi obrovského zájmu o online objednávky, rozšiřujeme proto od úterý 15. března online termíny objednání na podání žádosti o cestovní pas. S ohledem na potřebu technické úpravy objednávkového systému je tak možné se objednat na jakýkoliv volný termín ve službách občanských průkazů i cestovních dokladů a klient bude obsloužen. Znamená to tedy, že klient může provést objednávku na volný termín podání žádosti o občanský průkaz, i když chce podat žádost o cestovní pas. Pokud nenalezne aktuálně volný termín u služby podání cestovního pasu, objedná se tedy na volný termín v jiné službě, jako je podání občanských průkazů, výdej občanských průkazů nebo výdej cestovních dokladů. Stále však platí, že jedna objednávka slouží pro jednoho klienta,“ vysvětlil vedoucí Odboru správních činností Magistrátu města Plzně Roman Matoušek.
Klienty, na které se aktuálně nedostane volný termín v rezervačním online systému, odbaví úředníci na pracovišti na náměstí Republiky 16 i bez předchozího objednání, musí ale počítat s delší dobou čekání na odbavení.