K jak výrazným změnám došlo v týmu oproti loňsku?
Dva závodníky jsme již poslali do mužské kategorie. Dan Sporysch zamířil do týmu Topforex Lapierre a Josef Otta do Sparty. Naopak nám přibyli tři noví závodníci. Junior Petr Hladík a kadeti Vít Kotschy s Adamem Peškem, kteří přišli z plzeňského SK Petřín Plzeň, který by se dal označit za takovou naši farmu. Dalšími členy týmu jsou Vojta Církva, Jaromír Kohout, Miroslav Vlček a Ríša s Robertem Kobrovi. Osmi kluků pak doplňuje juniorka Nela Slaníková.
Vraťme se ještě k minulé sezoně. Jaký úspěch byl pro vás nejcennější?
Zvolil bych český mistrovský titul Richarda Kobra v kategorii kadetů v Lovosicích a druhé místo stejného závodníka na Grand Prix West Bohemia, což je závod, který náš klub organizuje. Na dráze si pak nejvíce cením mimo titulů v keirinu, scratchy a stíhačky mistrovských dresů ve stíhačce družstev a team sprintu.
Kdo by měl být největší oporou současné sestavy?
Specializujeme se na silnici i dráhu, kde sbíráme poměrně dost úspěchů. Letos máme ale více prvoročáků než druhoročáků, takže to bude určitě pro kluky složitější. Ale tím nechci říct, že máme jednoho jediného lídra, na kterého budeme spoléhat. Velká část týmu je v širší reprezentaci buď na silnici, nebo na dráze, někteří dokonce v obou disciplínách. Celkově by tak letošní sezona mohla být ještě úspěšnější než ta loňská.
Již v únoru jste absolvovali čtrnáctidenní soustředění na Mallorce, jak se vydařilo?
Bylo zaměřené hlavně na objemové kilometry v zóně základní vytrvalosti, i když i na nějaké intenzity také došlo. Naši cyklisté natočili kolem 1700 kilometrů v mikrocyklech 3+1, tedy po třech dnech zátěže jeden den volna. Ale většinou to chodí tak, že i ve dnu volna si sedli na kolo a zajeli na kávu. Denně jsme tak strávili v průměru čtyři až pět hodin na bicyklech. Všechno fungovalo a noví členové se jevili velmi dobře. A dík patří také našim trenérům Vencovi Novákovi a Tomášovi Holubovi i masérovi a fyzioterapeutovi Miroslavu Svátkovi.
Další kemp přišel v první polovině března v Chorvatsku..
Tam jsme byli do 19. března. Plánovaně jsme se potkávali s českou silniční juniorskou reprezentací a dalšími týmy, které mají ve svých řadách závodníky téhle věkové kategorie, například Favorit Brno či Tufo Pardus Prostějov. Ostrou sezonu jsme pak zahájili poslední březnový víkend v Pardubicích na závodech kriterijní ligy a silničním poháru.
Jak vypadá závodní kalendář pro letošní rok?
Chtěli bychom absolvovat kompletní Český pohár, vrcholem bude mistrovství České republiky. A doufám, že naši borci budou součástí několika výjezdů reprezentace. Chceme se navíc hodně soustředit na zahraniční závody, což je v podstatě jediná možnost, jak ty závodníky nějak posunout. Speciálně se pak těším na 1. květen a další ročník Grand Prix West Bohemia, kterou pořádáme v okolí Plzně.
Došlo k nějakým změnám ve vybavení RKCA?
Velká změna je v rámci kol, ze strojů Scott přesedláváme na Treky. Nadále budeme vozit dresy Silvini a auta Toyota z Toyoty Dolák.
Dorazí na nějaké závody s vašimi jezdci také Roman Kreuziger, který po ukončení aktivní kariéry rychle přesedlal na manažerskou pozici?
Roman má samozřejmě hodně práce, je sportovním ředitelem v týmu Bahrain Victorious. Ale když má čas, tak se angažuje, vyptává se. Zásobuje nás svými cennými radami a zkušenostmi a na závodech ho v příštím roce bezpochyby někde potkáte.
Akademie vstupujete do své páté sezony. Co se vám za tu dobu podařilo vybudovat?
Jsem hrdý na to, že se podařilo vytvořit systém kvalitního mančaftu, kde jsme schopni zajistit závodníkům podmínky, které jsou na naši republiku nevídané. Máme fyzioterapeuty, lékaře, dva trenéry či kompletní vybavení od lymfatických vaků po masážní pomůcky. Za těch pár let máme 87 medailí z mistrovství republiky, 34 titulů. Každým rokem se zlepšujeme. Tři cyklisty se nám podařilo vyslat do dospělých klubů, to je jeden z našich největších cílů - vychovat kvalitní závodníky. Doufám, že další je budou o level výš brzy následovat.