Hlavní náplní stavby byla výměna vrchní asfaltové vrstvy, která byla provedena zejména z důvodu pravidelné údržby a prodloužení životnosti spodních vrstev konstrukce dálnice. V místech největšího poškození došlo i k výměně ložné vrstvy.
Na základě provedené pasportizace ŘSD zjistilo několik typů viditelných trhlin ve velikém rozsahu, které mají vliv na trvanlivost obrusné vrstvy, únosnost vozovky a její životnost. Z ekonomické stránky byla proto výměna vrchní obrusné vrstvy adekvátní. V případě, že by se s opravou otálelo, došlo by do budoucna i k degradaci ložné vrstvy, a tím pádem i finančně náročnější opravě.
Stavba dále řešila pročištění odvodnění dálnice, opravu dotčeného mostu, odstranění bezpečnostních rizik a změnu šířky jednotlivých jízdních pruhů, dle nových nařízení, kdy dojde k rozšíření zpevněné krajnice z důvodu bezpečnějšího odstavení vozidla u svodidel.