„Naše RegioPantery reprezentují novou, moderní éru cestování na našich železnicích. V posledních letech jsme jich pro České dráhy vyrobili více než padesát včetně jednotek InterPanter a další desítky jsou v současnosti ve výrobě. Tyto špičkově vybavené vlaky vozí cestující nejen ve většině krajů České republiky, ale i na Slovensku a brzy také v Lotyšsku. Škodovka si pod skupinou PPF připisuje vítězstvím v této soutěži další významný úspěch,“ říká předseda představenstva a Prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina.
„Regionální doprava dostane další impuls v podobě až 60 nových elektrických vlaků za téměř 9,6 miliardy korun, které zajistí cestujícím vyšší komfort a současně nabídnou důležité prvky výbavy z hlediska bezbariérovosti a bezpečnosti. Dodání prvních kusů předpokládáme v průběhu roku 2023. Z rámcového kontraktu budeme objednávat vždy jen tolik jednotek, na kolik budeme mít zajištěno financování formou smluv s objednateli,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel ČD Václav Nebeský.
Konsorcium nabídlo moderní jednotky v provedení 1. a 2. třídy s kapacitou téměř 240 sedících cestujících. Vlaky budou bezpečné a spolehlivé i díky nejmodernějšímu evropskému zabezpečovacímu zařízení ETCS. Jednotky budou standardně plně klimatizované, vybavené moderním audiovizuálním systémem, zásuvkami s USB portem pro napájení, Wi-Fi nebo kamerovým systémem.
„Jednopodlažní jednotky nové generace RegioPanterů významně zkvalitňují železniční dopravu. Proto se nám s nimi také podařilo prorazit na evropský trh. V tuto chvíli pracujeme na 25 těchto vozidlech pro Slovensko, 32 pro Lotyšsko, 37 jednotkách pro Jihomoravský kraj a dalších 31 vozech pro České dráhy. V našich závodech v Plzni a Ostravě navíc investujeme stovky milionů do rozšiřování a inovace jejich výroby a současně nabíráme další zaměstnance,“ doplňuje Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva skupiny Škoda Transportation.
Jednotky budou mít mimo jiné bezbariérový nástup s dostatkem místa pro přepravu osob na invalidním vozíku. Budou také disponovat prostorem pro přepravu kočárků, jízdních kol nebo objemných zavazadel. Široké vstupní dveře a nízkopodlažní nástup umožní pohodlnou a rychlou výměnu cestujících. Vlaky budou mít maximální rychlost 160 km/h.