Podle jednoho z hlavních tvůrců projektu Tomáše Popa je snahou projektu, který vznikl ve spolupráci s Plzeňským krajem, ještě více přiblížit farmáře veřejnosti a ukázat, že je co nabídnout. "Smyslem je odhalit ty nejlepší produkty, nejlepší jídlo z Plzeňského kraje. Nalákat a odhalit gastronomické krásy kraje," popsal Popp. Podle něj bylo klíčové, aby všichni výrobci v brožuře prodávali své výrobky doma, na farmářských trzích či ve farmářských obchodech. "Všechny jsem také osobně obešel," dodal.
Brožura představuje 90 farem s nejrůznějšími produkty. „Budeme ji průběžně a pravidelně aktualizovat. K dostání bude na informačních centrech i u samotných farmářů, například na farmářských trzích. V současné době máme 5000 výtisků a českém a 2000 v německém jazyce, k dispozici je i na internetu,“ uvedl další z tvůrců projektu Jan Přibáň, vedoucí Odboru fondů a programů EU.
Zájem o farmářské potraviny podle Poppa v posledních letech prudce roste. V populaci je 20 až 30 procent lidí, kteří vyhledávají tento typ potravin, podobně je to v zemích západní Evropy. "Zájem nás donutil zvýšit produkci. Teď vyrábíme kolem 20 kilogramů denně," potvrdila například Dana Bělová z Kozí farmy Dřevec na Plzeňsku. Ze stáda 150 koz podle vlastních slov nadojí denně od 70 zvířat 200 litrů mléka.
"Podpora živého venkova je jednou z našich dlouhodobých priorit. Věřím, že díky tomuto projektu dokážeme přilákat do našeho kraje i návštěvníky z jiných regionů," dodal náměstek hejtmana pro oblast regionálního rozvoje, fondů EU a informatiky Ivo Grüner.