„První tři trolejbusy již jezdí v Jihlavě v běžném provozu s cestujícími, postupně budeme dodávat sedm dvanáctimetrových bateriových vozidel,“ sdělil obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr.
Bateriové trolejbusy budou pro jihlavské cestující úplnou novinkou. „Dopravce od druhé poloviny září zavádí novou linku, kde bude pomocný pohon v plném rozsahu využívat i v místech bez trolejového vedení,“ vysvětluje Radek Kapr s tím, že jihlavské trolejbusy ujedou na baterie zhruba 12 kilometrů.
Díky své flexibilitě mohou trolejbusy s bateriemi jezdit i v případě výpadku proudu, případně zvládat objízdné trasy mimo trolejové vedení. Podobně mohou obsluhovat například nákupní nebo průmyslové zóny nebo části města za hranicí trolejové sítě jako například právě v Jihlavě. Na trhu je v současnosti tento typ vozidel velmi žádaný.
Škoda Electric dodává nové trolejbusy pro řadu českých měst – například Plzeň, Brno, Opavu, Zlín nebo České Budějovice. Plzeňská společnost je největším evropským výrobcem trolejbusů. Za dobu existence trolejbusové výroby dodala na tuzemský i zahraniční trh více než 14,5 tisíce trolejbusů. České trolejbusy jezdí ve zhruba třiceti zemích světa – v Evropě, Asii a v severní Americe.