Aeroklub Plzeň Letkov na svém letišti ve spolupráci s Aeroklubem České republiky, GAC (akrobatická a plachtařská škola Miloše Ramerta) a pod záštitou FAI (Mezinárodní letecké federace), v loňském roce založil novou tradici závodů v letecké akrobacii pod názvem „Radyňský looping“.
Letošního v pořadí tedy již druhého „Radyňského loopingu“ se zúčastnilo celkem 11 soutěžících z několika aeroklubů z celé České republiky na akrobatických kluzácích Schleicher ASK 21 a bohužel pouze 2 soutěžící z domovského aeroklubu v motorové kategorii na akrobatickém speciálu Zlín Z-526. V každé kategorii bylo třeba absolvovat vždy 2 soutěžní lety, které byly částečně odlétány během sobotního odpoledne a zbylé soutěžní lety byly odlétány v neděli kolem poledne po rozplynutí ranní mlhy.
Stupně vítězů:
Kategorie Sportsman na kluzáku: 1. Václav Jakoubek – AK Liberec; 2. Jakub Žiška – GAC; 3. Lukáš Nalos – AK Plzeň Letkov
Kategorie Intermediate na kluzáku: 1. Jan Adam – GAC; 2. Petr Barták – AK Plzeň Letkov; 3. Vít Svoboda – GAC
Kategorie Sportsman na motorovém letadle: 1. Tomáš Turek; 2. Jakub Taussik – oba AK Plzeň Letkov
Téměř okamžitě po skončení letošního ročníku soutěže byly započaty přípravy na následující ročník „Radyňského lopingu“, který by se měl uskutečnit koncem září 2024.
Plzeň je jednou z kolébek aviatiky v českých zemích. Vždyť již 26. května 1910 se v Malesicích úspěšně vznesl Francouz Henri Maria Jullerot na letounu Farman a před pěti tisícovkami nadšených diváků předvedl pět okruhů a osmiček. Jednalo se o vůbec první úspěšnou veřejnou ukázku létajících strojů. Za vším stálo České aviatické družstvo, u jehož vzniku bylo i několik plzeňských průkopníků létání. Jedním z hlavních představitelů byl Emil Peták, syn plzeňského purkmistra, členem výboru byl i Emanuel Kabát, v přípravném výboru zasedal také plzeňský profesor České průmyslové školy František Petřík. V Malesicích se tehdy cvičili budoucí čeští piloti. V místním tisku byla 15. března 1910 zveřejněna informace, že „jméno Plzně bude spojeno s prvním řádným a stálým aerodromem v Čechách“ s tím, že půjde o položení pevných základů k další aviatické činnosti v Čechách, včetně první tuzemské aviatické školy. V Plzni a v jejím blízkém okolí pak postupně vzniklo několik dalších letišť. Kromě zmíněného a dávno zaniklého letiště - spíše však koňského závodiště - v Malesicích, bylo donedávna letiště na Borech a stále ještě nedaleko Plzně existují a plně fungují letiště v Líních a v Letkově.