„Od pondělí 20. dubna 2020 obnovujeme běžné úřední hodiny pro veřejnost, kdy však budou dodržována přísná hygienická pravidla nastavená mimořádným opatřením ministerstva zdravotnictví. Žádáme občany, aby i nadále preferovali písemný, telefonický či elektronický kontakt před osobním kontaktem ve všech případech, kdy je to možné. Pokud klient potřebuje vyřídit své záležitosti osobně, je vhodné se předem objednat na konkrétní termín přes náš rezervační systém Úřad bez čekání, abychom předešli koncentraci osob v čekacích halách nebo na chodbách. Objednat se lze i po předchozí telefonické či e-mailové domluvě se zaměstnancem daného pracoviště,“ vysvětlil ředitel Úřadu správních agend Magistrátu města Plzně Petr Triner.
V budovách plzeňského magistrátu jsou u vchodů instalovány stojany s bezkontaktním dávkováním dezinfekce a informace o nezbytnosti dezinfekce rukou při vstupu do budovy. Magistrát města Plzně přijal další bezpečnostní opatření. Společné prostory a čekací haly jsou po skončení provozní doby dezinfikovány germicidními lampami. Na přepážkách jsou nainstalovány bariéry mezi úředníkem a klientem. Do budov úřadů není možné vstoupit bez ochranných prostředků dýchacích cest, jako jsou roušky, respirátory, ústenky šály a podobně. „Pravidelně budeme dezinfikovat i společně exponované plochy, kliky, tlačítka výtahů, zábradlí a další místa,“ doplnil ředitel Petr Triner.
Magistrát města Plzně též zajišťuje střídání skupin úředníků, kteří se vzájemně nepotkávají, aby byla zajištěna co největší vzájemná zastupitelnost jednotlivých zaměstnanců při činnosti jednotlivých agend. Pro úředníky na přepážkách úřad zajišťuje ochranné a dezinfekční prostředky. Zaměstnancům Magistrátu města Plzně je umožněno pracovat z domova, pokud jim to jejich zařazení dovoluje. Na minimum se omezují osobní kontakty zaměstnanců s veřejností i mezi sebou.