„Podařilo se nám zajistit nasazení aplikace eDoklady s předstihem před termínem, který nám ukládá zákon, tedy 1. červencem letošního roku. Zkušební provoz jsme spustili už letos v únoru a nyní se lidé mohou ‚občankou v mobilu‘ prokazovat při vyřizování svých záležitostí například na magistrátním Odboru registru vozidel a řidičů či při vyřizování cestovních dokladů, na Czech pointu, na Živnostenském úřadu a dalších. Všechna pracoviště, kde se lze takto prokázat, jsou už označena logem eDoklady. Chtěl bych poděkovat Správě informačních technologií města Plzně, jejíž pracovníci mně v požadavku na rychlé nasazení eDokladů maximálně vyhověli,“ informoval radní města Plzně pro oblast Smart Cities a podporu podnikání Daniel Kůs. „Občanku v mobilu nelze ztratit. Data v ní jsou zašifrovaná a v bezpečí. Daleko větší nebezpečí krádeže identity hrozí při ztrátě nebo odcizení plastové kartičky,“ připomněl jednu z výhod eDokladu Daniel Kůs. Dodal, že mít e-občanku však není povinností a lze se samozřejmě stále prokazovat klasickým občanským průkazem.
Od pondělí 11. března 2024 je tedy Magistrát města Plzně připraven přijímat eDoklady k prokázání totožnosti klientů. Ověření eDokladů bylo zřízeno u 273 zaměstnancům všech agend magistrátu, kteří při své činnosti přicházejí do styku s klienty a ověřují jejich totožnost. Ověření totožnosti pomocí eDokladu je možné i v terénu (např. zkušební komisaři). Pomocí eDokladu se lze už také prokázat při jednání na úřadech všech deseti městských obvodů.