"Tento konkrétní úsek je posledním chybějících úsekem mezi dálnicí D5 a Planou, kdy celá trasa už bude homogenní jak po stránce kategorie, to znamená šířky komunikace, tak po stránce zachování veškerých normových parametrů, které k této komunikaci patří," řekl. Trasa je postavená v nejširší dvoupruhové kategorii, tedy s šířkou vozovky 11,5 metru. Délka zprovozněného úseku je 2,95 kilometru. "Touto přeložkou jsme odklonili velice zatíženou komunikaci mimo obec Bezděkov, kde byl zároveň velice nebezpečný směrový oblouk," řekl Kuťák. Stavba tak odstranila ostrou zatáčku i výškové oblouky, za které nebylo vidět a kde se stávaly nehody.
U dálnice D5 navazuje na hotovou trasu od Nové Hospody a zhruba sleduje současnou komunikaci skrz les, přes pole, obchází obec Bezděkov a opět se přiklání k současné komunikaci a navazuje na první část stavby, která byla dokončena už v roce 2011. Dosavadní silnice nepostačovala zvýšené hustotě provozu. Po otevření dálnice D5 se doprava na této silnici ztrojnásobila. V oblasti Boru, Plané, Mariánských Lázní a Chebu je navíc řada průmyslových oblastí, kam od D5 směřuje silný provoz, řekl Kuťák. Podle sčítání dopravy v roce 2016 před zahájením stavby po silnici denně projelo 6160 aut, z toho bezmála 1400 kamionů.
Podle generálního ředitel ŘSD se díky nově zprovozněné stavbě nejen zvýší bezpečnost, pomůže i obci Bezděkov, kde se výrazně sníží hluk. "Dalším přínosem je vybudování souběžné obslužné komunikace, která bude využívána především pro zemědělské a lesnické stroje, pro cyklisty a také jako bezpečné dopravní spojení mezi obcemi," doplnil Mátl.
ŘSD postupně konsoliduje celou více než 60 kilometrů dlouhou silnici I/21, která slouží jako severojižní spojnice dálnic D6 a D5. Před měsícem například skočila stavba obchvatu Drmoulu a Trstěnic v Karlovarském kraji za 376,1 milionu korun.
čtk