Spoluautor libreta a režisér nové inscenace Martin Otava se s příběhem Malého prince setkal poprvé v 11 letech. „Od té doby se s ním toužím utkat na divadelní scéně,“ přiznává Otava a dodává, že Exupéryho dílo slouží taneční inscenaci jako inspirace. „Náš příběh se odvíjí od letce, který na pokraji smrti rekapituluje svůj dosavadní život a ve své osamělosti v sobě nachází malého prince, se kterým je svět barevnější, veselejší i moudřejší, ale na kterého už dávno zapomněl," uvedl.
Balet začíná v poušti havárií letadla. Letec sice přežije, zůstává ale sám, opuštěný a bez pomoci. Ve vzpomínkách se vrací do svého dětství a myslí na svou laskavou, ale marnivou matku, jež mu nedovolovala žít vlastní život, a od které nakonec odešel vstříc svému snu stát se letcem. „Tuto pohádku zahalenou v alegoriích či symbolech si můžeme vykládat mnoha různými způsoby a každý z nich je vlastně správný,“ vysvětluje Jiří Pokorný. Cílem bylo podle něj vytvořit rodinné představení, při kterém se nebudou nudit děti ani dospělí. "Pro snazší pochopení situací v baletu využíváme místy i mluvené slovo a zpěv jako dokreslení hudební předlohy. Také proto jsme zvolili původní hudbu, která by korespondovala se situacemi na jevišti," vysvětlil.
Inscenátoři ke spolupráci oslovili skladatelku, hudebnici a zpěvačku Gabrielu Vermelho. „Téma Malého Prince vnímám a jsem jím podvědomě prostoupena již léta. Těžko se mi o vzniku hudby k této inscenaci hovoří. Je to pro mne niterná záležitost," řekla S tvorbou Gabriely Vermelho se plzeňští diváci mohou setkat v pohádce Sněhurka uváděné na Malé scéně nebo v minulosti mohli vidět její taneční drama Krvavá svatba (2013), ke kterému nejen složila hudbu, ale také v něm účinkovala.
Kostýmy a scénu k nové inscenaci navrhla dlouholetá spolupracovnice plzeňského divadla Dana Haklová. „Malý princ je pro výtvarníka jedinečnou příležitostí, jak se vrátit do dětství a pustit uzdu fantazii, a zároveň tvrdým oříškem, který nebylo snadné rozlousknout. Naše pojetí Malého prince knihu nekopíruje, ale inspiruje se jí. Od začátku byla inscenace zamýšlena jako rodinné představení, proto by měla být vizuálně zajímavá i pro děti, které v příběhu mohou vidět či vnímat jiné věci než dospělí,“ říká kostýmní a jevištní výtvarnice Dana Haklová. Velkou roli v plzeňském Malém princi hrají také projekce Ondřeje Brýny, pro nějž je to po muzikálu Jesus Christ Superstar druhá práce pro plzeňské divadlo.
Letce si zatančí Gaëtan Pires a Karel Audy, v roli Malého prince se v alternacích objeví Simone Carosso, Riccardo Gregolin a Giacomo Mori. V dalších sólové úlohy ztvární Jarmila Hruškociová, Sara Antikainen, Richard Ševčík, Justin Rimke, Afroditi Vasilakopoulou, Avril Wieland, Mami Mołoniewicz a Victoria Roemer a další.