Jedinečnost systému spočívá také v tom, že umí pracovat s umělci s ozvučením, i bez ozvučení. Díky vestavěnému systému dozvuku bude mít divák pocit, že je plně obklopen zvukem z jeviště a hlediště. Největší předností systému je, že posluchač žádné nazvučení prostoru nevnímá, vše mu zní naprosto přirozeně, jako by byl přímo součástí dění na jevišti,“ uvedl ředitel divadla Martin Otava. O pořízení elektroakustického dozvuku podle svých slov usiloval v uplynulých osmi letech a po celou dobu byl v kontaktu se zřizovatelem divadla, městem Plzní, i se správcem budovy, Obytnou zónou Sylván, se kterým divadlo na realizaci projektu spolupracovalo.
Investici 13 miliónu korun bez DPH do této moderní technologie schválilo Zastupitelstvo města Plzně v únoru letošního roku a umožnilo tak divadlu uvolnit potřebnou částku z rezervního fondu divadla. "Dozvuk by měl zlepšit poslech v posledních řadách, zejména u náročnějších představení. A také by se mohlo povést to, a projektanti to ve studii naznačují, že bychom se do budoucna vyhnuli bezbariérovému přístupu a komfort pro handicapované spoluobčany by byl co nejlepší právě díky tomuto řešení," uvedl v únoru náměstek pro ekonomiku, byty a majetek David Šlouf.
„Základní stereo systém si můžeme představit jako rovnoramenný trojúhelník, zvuk vychází ze dvou vrcholů a ideální místo pro poslech je pak třetí vrchol trojúhelníku. Tohle krásně funguje doma v obýváku. Pokud ale připravujete akci pro větší publikum, jsme omezeni tím, že diváci nesedí pouze v ideálním středu celého sálu. Prostorový stereo vjem mimo tuto pozici přestává fungovat a diváci na pravé straně by neslyšeli, co se děje na levé. S novým hyperrealistickým systémem však bude mít každý divák přirozený vjem zvuku. Uslyší jednotlivé umělce na pódiu tam, kde je vidí. Díky vestavěnému systému dozvuku bude mít navíc pocit, že je plně obklopen zvukem,“ objasnil systémový inženýr a certifikovaný trenér Petr Šťásek.
Další předností nového systému je možnost snadného vytvoření nejrůznějších zvukových efektů. "Dokážeme například vytvořit iluzi, že duch Hamletova otce diváky obchází, a to beze změny barvy či úrovně jeho hlasu,“ doplnil Otava.
Systém na úpravu prostorové akustiky se skládá z reproduktorů osazených na stěnách a stropě a sítě mikrofonů instalovaných po celé ploše stropu sálu divadla. Hyperrealistický zvuk je zajištěn množstvím reproduktorů umístěných po celé délce jevištního portálu. Mozkem celého systému je L-ISA procesor, ve kterém jsou implementovány všechny algoritmy zajišťující hyperrealistický imerzní zvuk.