"Jde o plochu u bočního vchodu nádraží do Šumavské ulice, který se stal vchodem dominantním. Lidé tudy chodí na vlak nebo tam přestupují na MHD," řekl Vozobule. Vnější roh plochy řeší jiná studie. Měl by tam vzniknout nový výstup z podchodu od obytného a obchodního komplexu, který vybuduje na Americké třídě firma Ameside.
Podle Karla Pánka z odboru vydá město nejvíc za atypické kontejnery. Na infocentrum jich použije šest a čtyři na čtyřpatrovou věž, odkud bude vidět na střed města i vlakovou křižovatku. Součástí budou i dva uzamykatelné cykloboxy na kola a jeden na koloběžky a deset stánků postavených do L, které mají od června nabídnout zajímavou gastronomii.
"Vybudovali jsme tam opěrnou stěnu, která drží celý základ infocentra a stánky s občerstvením. Mezi infocentrem a stánky vznikne veřejně obslužná plocha, která se bude hodit k různým kulturním akcím a k setkávání," uvedl Pánek. Na ploše budou dva stromy a prostor pro předzahrádky. Vzniknou tam také takzvané pobytové schody "Paluba Hamburk" z odolné termoborovice a osvětlení. Ve věži bude podle Vozobule prezentační galerie útvaru koncepce a rozvoje a pro přednášky o architektuře.
"Nebyla to vůbec jednoduchá stavba, stihneme ji v rekordním čase za pět měsíců. Byla tam náročná geologie, protože tam bývala točna tramvaje a celé je to na skalním masivu, kde se muselo rubat. Byla tam i kanalizační stoka, jako jediná v Plzni štolovaná," řekl Pánek. Všude v okolí jsou navíc troleje MHD i železnice.
Všechny kontejnery kromě infocentra a věže budou mít zelené střechy, které by měly prostor ochlazovat. Plzeň technologii otestuje, než ji využije také třeba na zastávkách MHD na silnici I/20 nad Boleveckým rybníkem. Na volné ploše vznikne zasakovací travnatý průleh. "Součástí prostoru bude také parková oblast, tedy květná louka, 15 stromů, kde mohou lidé posedět, aby nemuseli sedět na nádraží," dodal Pánek.
čtk