"V pondělí 15. 7. jsme začali s lokálními výspravami na silnici I/26 mezi Plzní a Sulkovem v úseku, který je v Systému hospodaření s vozovkou klasifikován stupněm 5, – což znamená nutnost okamžité opravy. Pro zkrácení termínu opravy z původních 14 dní jsme upravili technologii tak, abychom údržbu provedli do týdne. Termín byl zvolen o prázdninách, kdy je provoz volnější. Nikdy v minulosti jsme tento způsob a rozsah údržby nekomunikovali s orgány města Plzně a uzavírka byla řádně nahlášena na www.dopravniinfo.cz," uvedlo v prohlášení Ředitelství silnic a dálnic.
O tom, že řidiči budou muset počítat se zdržením, se na stejném místě přesvědčili právě už v polovině července. V kolonách tam trávili nekonečné desítky minut, zpoždění nabíraly i vozidla MHD. "Bohužel shodou okolností došlo ke kolapsu provozu na okružní křižovatce u Makra. Podílela se na tom například i kyvadlově řízená uzavírka na Městském okruhu. Na to jsme po konzultaci s PČR okamžitě reagovali úpravou dopravního značení a situace se v následných dnech již neopakovala," uvedlo ŘSD s tím, že údržba bude pokračovat pokládkou dvouvrstvého mikrokoberce, který celou plochu uzavře a zcelí. Tím dojde k prodloužení životnosti vozovky bez nutnosti většího zásahu. "Začátek těchto prací je plánovaný na 19. 8. po zprovoznění dálničního sjezdu na I/27 Litice (EXIT 80)," potvrdilo ŘSD. Původně přitom práce měly začít už dříve, ještě před zprovozněním dálničního sjezdu na Litice.
Plzeňská radnice nesouhlasila s akcí kvůli tomu, že nebyla Ředitelstvím silnic a dálnic ČR městu Plzeň předem avizována, a nemohla tak být zahrnuta do dlouhodobého plánu a koordinace dopravně-inženýrských opatření ve městě. "Vzhledem k tomu, že v daném termínu již na území města probíhá velký počet jiných předem naplánovaných stavebních prací a rekonstrukcí, a to včetně silnic I. třídy, a omezení probíhají i na dálnici D5 a právě sulkovský přivaděč je stanovenou objízdnou trasou, město Plzeň nechce zhoršit již tak složitou dopravní situaci další předem neavizovanou částečnou uzavírkou tak významné komunikace,“ uvedl náměstek Aleš Tolar s tím, že dopady by to mohly být citelné pro plynulost automobilové dopravy i MHD a linek veřejné dopravy ve městě i širším okolí.