„V rámci činností Magistrátu města Plzně se snažíme zmírnit negativní dopady na životní prostředí. Instalací solárních panelů tomuto pomůžeme. V roce 2015 jsme budovu na Koterovské zateplili a vyměnili okna. Snížili jsme tím únik energie na minimum, další náklady na provoz chceme nyní ušetřit využitím fotovoltaiky. V oblasti elektrické energie se staneme částečně soběstační,“ vysvětlil primátor města Martin Baxa.
„Fotovoltaická elektrárna na budově v Koterovské ulici 162 obsahuje celkem sto kusů panelů o rozměru 992x1640 milimetrů. Každý z panelů má výkon 300 Wp. Ročně tedy elektrárna vyrobí 33 000 kW hodin elektrické energie. Elektřina bude zpracována pro vlastní spotřebu v daném objektu. V případě vyrobeného přebytku bude prodána do sítě. Přepojení elektrické energie na fotovoltaickou elektrárnu bylo provedeno 15. listopadu 2019. K plnému spuštění dojde až po získání licence, což předpokládáme, že by mohlo být na jaře roku 2020,“ řekl ředitel Úřadu správních agend Magistrátu města Plzně Petr Triner, do jehož gesce spadá správa magistrátních budov.
„Pokud se nám projekt fotovoltaické elektrárny osvědčí, zvážíme instalaci solárních panelů i na další magistrátní budovy,“ doplnil primátor Martin Baxa.
Město Plzeň je v environmentální oblasti aktivní. Má svoji první základní školu se zelenou střechou v Plzni v Černicích, nyní připravuje projekt zelené střechy 4. základní školy v Kralovické ulici na Košutce, kde náklady na vybudování představují 37 milionů korun včetně DPH. V letošním roce také město nainstalovalo dva včelí úly na střechu renesanční radnice na náměstí Republiky, reagovalo tak na fakt, že je populace včel v posledních letech čím dál více ohrožována. Pokud se projekt osvědčí, rozšíří Plzeň počty úlů s včelami i na jiné budovy magistrátu. V letošním roce také poprvé vyjel do ulic speciální stroj, který ekologicky, pouze horkou vodou, likviduje plevel. Zařízení je využíváno i mimo vegetační období na čištění mobiliáře, graffiti i plakátů ze sloupů veřejného osvětlení. Cestující v Plzni vozí trolejbusy s trakční baterií, které nahrazují trolejbusy s pomocným dieselagregátem.