K nehodě došlo 4. srpna v 8:06 ve výhybně Radonice, kdy se srazil Západní expres Ex 351 z Mnichova do Prahy s osobním vlakem Os 7406 z Plzně do Domažlic. Oba vlaky se srazily čelně a vykolejily. Při nehodě zahynuli tři lidé včetně dvou strojvedoucích, 56 dalších cestujících bylo zraněno. Celková škoda dosáhla 178 milionů korun.
"Šlo o nedovolenou jízdu vlaku Ex 351 za úroveň hlavního odjezdového návěstidla S1 s návěstí 'Stůj', vjetí do postavené vlakové cesty pro protijedoucí vlak Os 7406, následná srážka a vykolejení obou vlaků," uvedla inspekce. Během vyšetřování příčin a okolností havárie se nepodařilo zjistit, proč strojvedoucí neragoval na návěst "Výstraha" vjezdového návěstidla výhybny Radonice a následně na dráze zhruba 240 metrů na návěst "Stůj" odjezdového návěstidla výhybny Radonice. Vyšetřovatelé nezjistili, že by strojvedoucí používal komunikační prostředky.
Podle závěrečné zprávy bylo v den nehody po 08:00 oblačno, plus 15 stupňů Celsia a nebyla snížená viditelnost. "V místě nebyly prováděny žádné opravné nebo údržbové práce. Provoz v místě a jeho okolí byl v běžném režimu," uvedli autoři zprávy.
Strojvedoucí expresu pracoval u Českých drah od října 2008 nepřetržitě až do nehody. Od prosince 2017 po vykonání odborné zkoušky u společnosti Länderbahn jezdil na trati Plzeň - Česká Kubice státní hranice a dále v úseku Česká Kubice státní hranice - Schwandorf. "Měl dostatečně dlouhou praxi a podle dokumentace dopravce ČD byl prokazatelně seznámen s traťovými poměry. Strojvedoucí byl odborně způsobilý pro práci ve funkci strojvedoucího a délka jeho praxe, zkušenosti a znalosti neměly vliv na vznik této mimořádné události. Podroboval se pravidelným lékařským prohlídkám a podle posudku byl zdravotně způsobilý," dodala inspekce.