„V současnosti připravujeme nezbytné administrativní kroky včetně žádosti o posouzení dopadů na životní prostředí EIA a hledáme nejlepší technické řešení revitalizace území. Naštěstí se můžeme opřít o vlastní bohaté zkušenosti z Karlovarského kraje, například z přípravy průmyslové zóny na brownfieldu po bývalém strojírenském závodě Škoda v Ostrově,“ říká Pavel Sovička, generální ředitel Panattoni pro ČR a Slovensko.
Areál u Nýřan se může pochlubit rozmanitou historií. Přesně před 150 lety zde byl otevřen Krimich, ve své době nejhlubší uhelný důl v západočeském revíru. Ve dvacátých letech 20. století zde Škoda postavila tepelnou elektrárnu, která zásobovala její strojírenské závody v Plzni, město Nýřany i nedalekou muniční továrnu. Zatímco elektrárna ukončila provoz patrně již v polovině 50. let, šachta byla uzavřena až v roce 1971. Celý areál byl následně přebudováván na potravinářský závod Likona Nýřany, který fungoval až do 90. let. Přímo na pozemcích, které čeká revitalizace na průmyslovou zónu, fungovala v 50. - 60. letech betonárna společnosti Prefa.
„Panattoni Park Nýřany Terminál nabídne rychlé dopravní spojení do Německa i do Prahy a navíc i přímé napojení na železniční dopravu. Z nedalekého nádraží Nýřany se lze pohodlně přepravit vlakem do Plzně, Domažlic, ale i dalších měst a obcí. Průmyslový park tedy bude mít dobrou dopravní obslužnost i pro pracovní sílu,“ Tomáš Pícha, specialista na akvizice ze společnosti CBRE, která pomáhala s přípravou lokality.
Stavební boom u Nýřan potvrzuje, že potenciál Plzeňska pro průmyslovou výrobu a logistiku ještě zdaleka není vyčerpán. Lokalita stále těží z bohaté industriální tradice, skvělé dopravní infrastruktury, kvalitní strojírenské základny, přítomnosti univerzity a geografické blízkosti Německa. To vše jsou předpoklady pro klienty s vyšší přidanou hodnotou.