Dřevěná konstrukce 72 metrů dlouhého hradlového mostu je v natolik špatném stavu, že je nutná celková oprava. "V rámci rekonstrukce budou veškeré stávající dřevěné konstrukce odstraněny a nahrazeny novými. Kombinovat se bude smrk a modřín. Vzhled mostu bude naprosto identický, jako dosud," uvedl tiskový mluvčí Národního parku Šumava Jan Dvořáek. Současný most přes řeku Vydru, otevřený v roce 2000, je věrnou replikou bývalého historického mostu z počátku 19. století. Správci parku by chtěli, aby most po opravě vydržel déle než 20 let.
Vchynicko-tetovský kanál zůstane pro turisty po celou dobu uzavření a rekonstrukce mostu přístupný alternativními trasami. "Pěší turisté mohou využít trasu z parkoviště Rokyta směrem k Hradlovému mostu. Odsud se pak vrátit zpět nebo využít naučnou stezku Modrava – Hradlový most a dojít až na Modravu. Tato trasa je ryze přírodního charakteru, a tak není vhodná pro vozíčkáře a turisty s kočárky. Nutností je dobrá obuv," upřesnil Dvořák. Případně se podle něj půjde dát projít nově značenou náhradní trasou od Hradlového mostu k červené turistické trase a po ní se vrátit na Rokytu nebo pokračovat na Modravu. "Upozorňujeme, že červená turistická trasa Modrava – Rokyta je určena pouze pro pěší turisty," dodal Dvořák.o
Cyklisté mohou po trase Vchynicko-Tetovského kanálu projíždět také. "Je to značená cyklotrasa, ale pokud se z Rokyty budou chtít dostat na Modravu, musejí využít silnici III. třídy Srní – Modrava, případně doporučujeme projet si sice delší, ale o to hezčí trasu z Rokyty přes Tříjezerní slať na Modravu," doplnil Dvořák.