„Škoda Auto chystá ve spolupráci s renomovanou agenturou PAQ Research a představiteli obcí dílčí studii, která bude zaměřena na oblast vzdělávání a kapacit bydlení. Její výsledky budou k dispozici s největší pravděpodobností do konce dubna,“ potvrdil mluvčí Škoda Auto Česká republika Pavel Jína. Samotná gigafactory by prý vytvořila až 4 000 vysoce kvalifikovaných pracovních míst. Z toho by asi polovina lidí přišla z Mladé Boleslavi. Uplatnění by našli také absolventi středních a vysokých škol v technických oborech. Zejména takových, jako je chemie, elektronika a mechatronika. Gigafactory by tak mohla mít s jednotlivými školami sjednanou smlouvu, a úspěšní absolventi by tak měli v podstatě jistou práci už od začátku studia.
V roce 2027, při potenciálním zahájení výroby v továrně, by podle Škodovky počet zaměstnanců v přímé a nepřímé oblasti zpočátku startoval přibližně na čísle 1 500. „Nové inovativní technologie potřebují a přinášejí nové kompetence, proto by počet zaměstnanců rostl postupně. Nicméně neměl by na základě dohody s obcemi a se státem přesáhnout 5 000 osob,“ dodává mluvčí automobilky Pavel Jína.
Zároveň uvádí, že zkušenosti ze srovnatelných nově vzniklých provozů bateriových článků ukazují, že pro náběh této inovativní oblasti mají stejnou důležitost tři linie náboru:
1. Přechod zaměstnanců od spalovacích motorů k elektromobilitě. To znamená, že by někteří zaměstnanci ŠKODA AUTO měli možnost v budoucnu pracovat v novém závodu na výrobu článků.
2. Příprava a vzdělávání absolventů škol a místní pracovní síly pro perspektivní profese ve výrobě bateriových článků. Proto by v Plzni a okolí mohla vznikat odborná učiliště a školicí zařízení a mohla by být navazována spolupráce s vysokými školami.
3. Najímání zkušených odborníků na baterie v mezinárodním měřítku, například zkušených chemiků, kteří by měli zásadní význam pro budování tohoto nového technologického oboru.