V rekonstruovaných úsecích bude nově celkem 69 kolmých stání a 4 podélná. V každém z úseků budou ještě navíc dvě parkovací stání pro osoby se ZTP. Celkem zde tedy bude 79 parkovacích míst a 5 parkovacích stání pro motocyklisty. Součástí rekonstrukce bude úprava nevzhledných prostranství přímo před domy, po které místní volali. „Budou vytvořeny nové chodníky ke všem vchodům, které budou v bezbariérovém provedení,“ řekl místostarosta Plzně 1 Jiří Uhlík. Na několika místech u napojení na smíšenou stezku budou chodníky doplněny schodištěm.
Úprav dozná i místní zeleň. Některé starší stromy, které by vzhledem ke svému stavu již zásah stavebních prací nezvládly, nahradí o kus dál jiné druhově i umístěním vhodnější, které budou nově vysazeny kolem lépe uspořádaných parkovacích míst. Přibydou tu také keře, například krásně kvetoucí ibišek, a rabátkové plochy mezi chodníky a komunikací budou osety travou.
„Těší mne, že je v tomto projektu oproti stávajícímu stavu minimum nových asfaltových ploch. Chodníky a plochy pro separovaný odpad mají být nově ze zámkové dlažby a parkovací stání se zasakovací dlažbou místo stávajícího asfaltového povrchu. Umožníme tak vsakování většího množství dešťové vody a ulevíme kanalizaci. Hlavně stromy, které během letních měsíců ve městě trpí vysokými teplotami, tak získají více vláhy a budou lépe prosperovat,“ uvedl náměstek primátora města Plzně pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar.
Stavba bude probíhat ve třech etapách. Ta první mezi domy Bzenecká 26, 28, 30 a 32 začala 21. října a skončit by měla na konci listopadu. Na jaře pak oprava bude pokračovat úsekem mezi domy Strážnická 16, 18 a 20. Po jeho dokončení začnou práce na posledním úseku mezi domy Strážnická 28 a 30.