Obrovské zácpy začaly dusit Plzeň se začátkem školního roku. Situace zaskočila také plzeňskou radnici, která tak nechala zpracovat analýzu o tom, jak se změnil poměr cestujících v MHD a počtu aut na silnicích. Výsledky? Při pohledu na poloprázdné autobusy stojící v koloně aut v podstatě očekávané. Městská hromadná doprava hlásí pokles 15 procent, automobilová doprava nárůst 10 procent.
Křižovatky a silnice nenafoukneme. Lidé budou v kolonách stát, říká náměstekPodle odborníka na dopravu Richarda Topinky automobilová doprava narostla ještě více, údajně až o 30 procent. Důvod jsou podle něj jasné. "Lidé se bojí MHD jezdit, některým se pak nechce nosit ve vozech hromadné dopravy roušky," dodal. S tím souhlasí také náměstek pro dopravu a životní prostředí Michal Vozobule (TOP 09). "Když vidím tu situaci kolem škol a podobně, kde se pohybuje velké množství aut, tak by bylo dobré, aby lidé zvážili jiné způsoby dopravy. Nemůžeme nafouknout křižovatky, nemůžeme nafouknout silnice. Chápu, že se lidem nechce veřejnou dopravou jezdit, ale na druhou stranu si pak musíme úplně na rovinu říct, že to v tu chvíli znamená, že lidé v kolonách stát budou," dodal.
Do budoucna chce město posílit roli cyklistů. "Myslím, že bychom se měli bavit víc o podpoře jiné mobility, než je ta automobilová. Například tedy o cyklistické a pěší, protože to je podle mě do budoucna, jak celou tu situaci zvládnout," uvedl Vozobule. Jenže v tom je právě problém, pouze do budoucna. Aktuální situace se jeví jako neřešitelná.