Do zkušebního provozu byla předána tzv. hala oprav a údržby, v níž je nově zabudována i myčka tramvají a moderní podúrovňový soustruh na obrábění ojetých kol tramvají, hala odstavu tramvají, kde jsou odstaveny vozy, které se vrátily z trati, a také většinová část Slovanské aleje průjezdná od náměstí Milady Horákové na konečnou Světovar s novým vjezdem do vozovny.
„Rekonstrukce vozovny na Slovanech, která začala na konci roku 2020, postupuje po celou dobu bez větších problémů, a to i přesto, že rekonstrukce probíhá za plného provozu,“ uvedl předseda představenstva PMDP a první náměstek primátora Roman Zarzycký. Podle něj tak bude v únoru příštího roku dokončena jedna z největších akcí v novodobé historii Plzeňských městských dopravních podniků. "Kromě nesrovnatelně vyšší kvality technického vybavení poskytne vozovna nové zázemí pro zaměstnance a mnohem lépe a citlivěji bude řešeno i její sousedství v těsné blízkosti obytné zóny," dodal.
Celá vozovna je navržena v konceptu modrozelené infrastruktury, který je založen na principu odpovědného nakládání s dešťovou vodou. Do tohoto konceptu je zahrnuta i zelená střecha o výměru cca 13,5 tisíce metrů čtverečních, myčka a závlahový systém pro závlahu svislých ozeleněných částí budov.