„Pokud do Kontaktního centra pro osoby v nouzi zřízeného městem Plzeň (378 032 222) nebo na celostátní linku 112 zavolá osoba spíše s psychosociálními problémy, jako je třeba deprese, předají telefonisté kontakt na naši službu a my klientovi poskytneme psychickou podporu,“ vysvětlila Lada Vlčková z Terénní krizové služby. „Zvyšuje se také míra domácího násilí,“ dodala. I v této oblasti dokáže charita pomoci, neboť pracovníci Terénní krizové služby pracují zároveň i pro Intervenční centrum.
Poradna pro cizince a uprchlíky Plzeň v těchto dnech intenzivně pracuje na poradenství a informační kampani pro cizince v reakci na jejich zvýšené propouštění. Řada z nich jsou agenturními zaměstnanci. Poradna se je snaží informovat o správném postupu při přerušení výroby či ukončení pracovního poměru, aby věděli, na co si dát pozor, na co mají nárok, jak mohou postupovat. Upozorňuje je také na aktuální změny v možnostech jejich dalšího zaměstnávání v souvislosti s nařízeními vlády.