Dálnice D5. Úsek mezi Rozvadovem, Novou Hospodou a Mlýncem. Je plný děr. Tento úsek měl projít opravou už vloni, ale nakonec k tomu nedošlo.
„Nedošlo k tomu z jednoduchého důvodu, a sice že během výběrového řízení, takzvaného tendru, se stavební firmy a řekněme velmi, velmi navzájem nepohodly, nebyl tam respekt vůči tomu, kdo podal nejvýhodnější zakázku, nejvýhodnější nabídku a bohužel, ty jednotlivé kroky, které nám předepisuje zákon a lhůty nás dostaly do termínu, kdy už nebylo možné tu rekonstrukci zahájit tak, abychom ji stihli do zimy,“ vysvětlil mluvčí ŘSD ČR Jan Rýdl.
Odkaly oprav se na stavu dálnice projevily přes zimu opravdu extrémně. Znalec v oboru silniční dopravy Richard Topinka ale označil další problém, proč je dálnice v tomto úseku tak poškozená. „Ta dálnice dlouhodobě je přetěžována kamiony a ty kamiony jsou přetěžované, zatěžují vlastně tu konstrukci té vozovky. To znamená v tomto místě nebo v těchto místech prakticky jsou to extrémní věci. To znamená stoupání, klesání.“ K tomu doplnil: „Ten řidič, projede tímto dopravním úsekem rozbitým od kamionů, tak si to vozidlo prakticky likviduje. To znamená, když ujede pět, deset kilometrů po naprosto rozbité silnici, tak tlumiče prostě při takovémto provozu dlouho nevydrží.“
K podobné situaci, jako u Rozvadova, došlo podle mluvčího ŘSD Jana Rýdla i v úseku tunelu Valík: „Teď na jaře s tou rekonstrukcí začneme. To se týká ale nejenom toho úseku tady na hranicích, tady přímo to je kousek, ale týká se to například i toho bezprostředního okolí u tunelu Valík u Plzně. Tam jsou také místa, která už jsou v nevyhovující, naprosto nevyhovující. Je to podobná situace, také už to mělo být hotovo vloni, musíme to dělat až letos. Děkujeme samozřejmě řidičům za opatrnost.“