Zimní pohádka
Pohádku uvádí Libuščino divadlo v Domě kultury Ostrov v sobotu 6. 1. od 15:00.
Napadne sníh, vánoce jsou pryč a po nich je ještě dlouhý díl zimy. Kytičky dávno spí a na zahrádce je ticho. Zvířátkům začne být dlouhá chvíle, protože venku není žádná zábava. To je příležitost pro skřítka Třešničku. Ani ho nenapadne, že by chtěl.
AVE MARIA
Nejen slavná Ave Maria v hudbě starých mistrů zazní v sobotu od 16:00 v kostele sv. Máří Magdalény v Karlových Varech.
Soprán – Eva Müllerová, varhany – Vladimír Jelínek.
Program
G. F. Händel: Oratorium Mesiáš - Hallelujah, Rejoice greatly
J. S. Bach-A. Vivaldi: Koncert a moll - Allegretto
A. Vivaldi: Juditha triumphans - Fulgeat sol
J. S. Bach-Ch. Gounod: AVE MARIA
J. Haydn: Stvoření – Arie Gabriela
J. S. Bach: Toccata a fuga d moll
W. A. Mozart: Exsultate, jubilate
N. J. Lemmens: Fanfara
G. Caccini: AVE MARIA
Jan Pohribný – Spi-rituální krajina
Výstava v Galerii umění Karlovy Vary končí v neděli 7. 1. v 17:00.
Hlavním tématem autorovy tvorby je reflexe vztahu člověka k přírodě – již ve svých tvůrčích počátcích byl ovlivněn land artem. Ve své volné fotografické tvorbě autor krajinu dotváří nejčastěji světlem. Přirozený kolorit krajiny doplňuje citlivou barevností umělého světla, různými filtry nebo jej výjimečně upravuje v postprodukci. Výstavu tvoří fotografické realizace z let 1988–2022, představeno je několik cyklů s odlišnými přístupy ke krajinářské fotografii. Hlavní roli vždy hraje krajina, a to buď krajina prehistorických posvátných míst a megalitických památek Evropy a Asie, které Pohribný dotváří světlem či přírodním pigmentem, nebo krajina s inscenovanou figurou. Autor do krajiny také vstupuje geometrickými světelnými objekty a tvary.
Obrázky z Doupovských hor
Výstava v Muzeu Karlovy Vary končí v neděli v 17:00.
Výstavu u příležitosti 70 let vojenského újezdu Hradiště připravili přírodovědec muzea Jan Matějů a Stanislav Wieser, dlouholetý spolupracovník organizací pro ochranu přírody a fotograf. Výstava neformálním způsobem - formou krátkých deníkových črt - představuje zajímavá místa Doupovských hor s jejich pozoruhodnými přírodními i historickými a kulturními hodnotami. To vše v souvislosti se sedmdesáti lety existence vojenského újezdu Hradiště, který zaujímá celou centrální část pohoří.
Natvrdlí – Beautiful Horror
Umělecká skupina Natvrdlí, jejímiž členy jsou malíři Karel Jerie (1977), Lukáš Miffek (1978), Michal Novotný alias MICL (1969), Jaroslav Valečka (1972) a kurátorka Rea Michalová (1980), rozvíjí tradici klasické malby ve zcela aktuální poloze poutavého obrazového sdělení, okořeněného prvky humoru, nadsázky, nové krásy i hororu.
Výstava v Galerii umění Karlovy Vary (Becherova vila) končí 7. 1. v 17:00.
Lucia Horucková – Léčivá voda
Výstavu obrazů mladé výtvarnice v Městském muzeu a galerii Mariánské Lázně můžete naposledy vidět 7. 1. do 17:30.
Výstava historických betlémů z Karlovarska v Městském muzeu a galerii Mariánské Lázně končí v neděli v 17:30.
Každý z betlémů je jiný svým originálním výtvarným zpracováním, kdy některé figurky jsou ručně malované, jiné jsou vyrobeny z porcelánu a na dalších vyniká poctivá řezbářská práce. Největší betlém je tvořen 60 dřevěnými polychromovanými figurami a pochází ze sbírky pana Tomáše Leichta.
Jan Lichtág, Svatý Václav mezi anděly
Pozoruhodná výstava v Galerii výtvarného umění v Chebu končí 7. 1.
Reliéf z neglazovaného porcelánu neboli biskvitu, adjustovaný v bohatě zdobeném dřevěném rámu, vytvořil sochař a keramik Jan Lichtág (1898 – 1985) u příležitosti svatováclavského milénia na objednávku ministerstva školství a národní osvěty. Obě části práce mají spojitost se severozápadem Čech. Absolvent keramické školy v Bechyni a Uměleckoprůmyslové školy v Praze (J. Drahoňovský, J. Horejc) strávil po studiích dva roky ve Francii v několika špičkových porcelánkách. To byl nejspíš i důvod, proč jej v roce 1925 ministerstvo školství a národní osvěty povolalo na Státní odbornou školu pro porcelánový průmysl v Karlových Varech, kde získal angažmá bez vyučovací povinností. Během tří následujících let zde vytvořil soubor téměř dvou desítek porcelánových plastik, který je jedním z nejzajímavějších konvolutů meziválečné porcelánové plastiky. Adjustace reliéfu vznikla v prostředí Státní odborné školy pro zpracování dřeva v Kynšperku nad Ohří, s níž karlovarská škola trvale spolupracovala. V době vzniku reliéfu už Lichtág přesídlil do Brna, kde jej vymodeloval a následně poslal do Karlových Varů k odlití. Jeho nedávný objev v soukromé sbírce byl podnětem k archivnímu průzkumu, jehož výsledkem jsou i nové zajímavé informace, objasňující pozadí působení Jana Lichtága v Karlových Varech.