Celkem bylo vyrobeno 3,1 milionů trabantů a to včetně typů 500, 600 a 1,1, z toho bylo 2,8 milionů modelů T601. Trabant 601 se vyráběl v pěti variantách: limusina - tudor, combi - universal, Kübelwagen (terénní cabrio verze vyráběná pro východoněmeckou armádu), tramp (civilní plážové vozítko - otevřená verze bez dveří) a cabrio (přestavba fy Ostermann).
Trabant byl na svou dobu velmi pokrokový automobil, některé jeho prvky lze nazvat doslova hitem (samonosná karoserie, přední náhon, uložení motoru napříč). Hřebenové řízení neměly ve druhé polovině padesátých let ani mnohem známější automobilky. V jednoduchosti vozu spočívá i jeho genialita a praktičnost. Nenáročný vůz svým majitelům sloužil vždy spolehlivě a s trochou slušného zacházení jde o autíčko téměř nezničitelné. Trabant překvapil při bariérových zkouškách a také při tzv. "losím testu" - úhybném manévru, kdy předčil i nový model významné evropské automobilky.
Po pádu Berlínské zdi se Trabant stal legendou a je poměrně vyhledávaným veteránem, na nějž jeho majitelé nedají dopustit.
Chcete-li se pokochat krásnou těchto „usměvavých“ automobilů, není nic snazšího, vždyť veteránská sezóna je v plném proudu! Už v sobotu 27. července si můžete udělat výlet do Kašperských hor, kde se koná 66 mil šumavských - 4. ročník výstavy historických vozidel. A Trabanty mezi nimi chybět rozhodně nebudou. Od 10:00 do 13:00 budou vozy vystaveny na náměstí, poté odjedou na trasu centrální částí Šumavy. Návrat do Kašperek se předpokládá kolem 17:00.
10. srpna se v Plzni a okolí bude konat 9. ročník populární akce Retrojízda aneb "V čem jsme jezdili za socialismu." Start je ve Škodalandu a cíl bude na nádvoří pivovaru Prazdroj.
Vypravit se také můžete do muzea Příběhy dvoutaktů v Plzni – Lobzích, kde se dozvíte řadu zajímavých informací a můžete si zde pořídit i suvenýry. Nejbližší prohlídky jsou v neděli 28. 7. ve 14:00 a v 15:30.