„Vzhledem k postupující rekonstrukci byl ve čtvrtek večer ukončen provoz stávajícího výtahu. Pro cestující se změní příchod k výtahům. Nově koridor povede z Železniční ulice, ne ze Šumavské od terminálu autobusů a MHD, jako tomu bylo doposud,“ vysvětluje mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová.
Práce na rekonstrukci výpravní budovy začaly v květnu 2021 a potrvají minimálně do konce roku 2023. Loni se soustředily do zázemí spodní haly a na centrální schodiště, kde budou nově dva eskalátory. Celý objekt dostane novou střechu a fasádu, vše s důrazem na jeho památkovou ochranu. Důležitou součástí rekonstrukce pak bude výměna všech vnitřních rozvodů a také oken a dveří, což zajistí nižší energetickou náročnost budovy. Dojde také k vytvoření administrativně-provozního zázemí složek Správy železnic a dopravců včetně úprav ve vyšších patrech.
Zcela se přestaví horní hala, která má sloužit jako otevřený čekárenský prostor v podobě obchodní pasáže s komerčními jednotkami po obou stranách. Hlavní hala bude mít nové osvětlení a kamery s přímým dohledem. Součástí orientačního a informačního systému budou hlasové majáčky pro nevidomé a indukční smyčky pro sluchově postižené. Náklady na rozsáhlou rekonstrukci budovy plzeňského hlavního nádraží mají dosáhnout 668 milionů korun.