„Začínáme 2. dubna hned po Velikonocích. A to stavbou u Boru. Opravou povrchu, kdy se jedná asi o čtyřkilometrový úsek a prakticky už ho máme zasmluvněný od loňského roku, kdy se dodělávala svodidla a krajnice. A teď budeme dělat nový povrch,“ řekl Jiří Baloun z ŘSD Karlovarského kraje. „Tato oblast je přetěžovaná hustou dopravou, kamionovou dopravou. Ten úsek vyžaduje dlouhá léta opravu rekonstrukci. Podloží není úplně optimální. Povrchy se nahradí daleko novějšími technologiemi. Ten povrch bude daleko tišší a bude tam menší prašnost,“ doplnil dopravní znalec Richard Topinka.
Následovat budou další úseky. „U Dalovic, je to opět směr Ostrov Karlovy Vary a na ten bude plynule navazovat druhá strana, tudíž směr Karlovy Vary Ostrov. Znova u toho Boru. Máme naplánovanou prakticky opravu všech rozbitých úseků na třináctce, které už vykazují vady a příští rok bychom ty úseky měli mít opravené všechny,“ doplnil Jiří Baloun.
„Nové povrchy umožňují samozřejmě také kratší brzdnou dráhu a bezpečnější provoz. Pro řidiče to bude lepší v zimních podmínkách. Daleko jednodušší bude tu komunikace udržovat,“ přidal Richard Topinka.
Po dobu oprav bude v každém úseku omezené doprava. „Samozřejmě omezení tam bude. Jelikož se jedná o čtyřpruh, tak tam budou přejezdová místa, kdy se ze stavu 2+2 dostaneme do stavu 1+1, takže bude zachována plynulá doprava v délce té uzavírky a řidiči budou muset jenom zpomalit, ale jinak budou pokračovat plynule dál,“ vysvětlil Jiří Baloun.