Plzeň se stává významným centrem, kde budeme provozovat moderní vícevozové jednotky. Už dnes tam jezdí motorové jednotky řady 844 RegioShark a elektrické jednotky řady 650 RegioPanter. Brzy k nim přibydou další soupravy pro linky Klatovy – Beroun a Plzeň – Karlovy Vary, proto potřebujeme v Plzni moderní zázemí pro údržbu a opravy,“ říká k záměru stavby nové haly ve středisku údržby Plzeň Oblastního centra údržby Západ předseda představenstva a generální ředitel ČD Václav Nebeský.
Opravárenské centrum v Plzni bude tvořit hala se čtyřmi kolejemi o délce 100 metrů a dílny pro opravy komponentů železničních kolejových vozidel. Nová hala bude prioritně určena k údržbě elektrických a motorových jednotek pro regionální dopravu v Plzeňském kraji, ale bude v ní možné udržovat vozidla všech řad provozovaných Českými drahami. V hale bude probíhat provozní údržba a opravy vyšších rozsahů. Pro tuto údržbu bude hala vybavena jeřábem s nosností 5 tun, montážními lávkami pro bezpečný přístup k zařízení umístěnému na střechách vozidel. Předpokládaná investice překročí 200 milionů korun.
„Máme plán na zlepšení a rozšíření naší infrastruktury pro údržbu železničních vozidel, který chceme postupně naplňovat. Patří mezi ně výstavba a modernizace hal údržby, ale také myček nebo sanitárních kolejí po celé České republice. V zimě jsme například dokončili kompletní modernizaci myčky v Bohumíně a v plném proudu je výstavba nové haly údržby v Brně pro elektrické jednotky InterPanter a RegioPanter, které tam máme deponované. Tuto halu uvedeme do provozu na podzim,“ doplňuje Michal Kraus, náměstek generálního ředitele ČD pro provoz, a pokračuje výčtem dalších plánovaných investic.