"ÚOHS se nezabýval podstatou naší argumentace a uplatníme proti tomu postup v souladu s právem," dodala bez dalšího vysvětlení.
Podle náměstka hejtmana pro dopravu Pavla Čížka (STAN) se podařilo kraji dohodnout s ústeckým dopravcem GW Train velmi dobrou cenu za kilometr. Smlouva bude uzavřená do prosince 2033. "GW Train Regio nabídl v elektronické aukci nejnižší nabídkovou cenu, 157,18 koruny za vlakokilometr, kterou dále dodatkem snížil ve prospěch kraje na 155,94 koruny," uvedl. Vítěze doporučila výběrová komise. Na trati zatím zajišťují provoz ČD, a to až do prosince 2022 s možností prodloužení o rok.
"Nový dopravce výrazně zkvalitní dopravu Plzeň - Sušice. Modernizované nízkopodlažní a klimatizované jednotky GW Train Regio budou navazovat v Horažďovicích na nové vlaky Regiopanter Českých drah," uvedl Čížek. V Klatovech navážou na nové Regiopantery, které vyjedou letos v prosinci, a v Domažlicích na moderní jednotky PESA. "Tím bude okruh uzavřen a cestující bude všude obsloužen vlaky na úrovni 21. století," řekl náměstek hejtmana.
Kraj vybírá ještě dopravce na deset let pro oblast Český les, tedy na tratě Poběžovice - Staňkov - Holýšov a Domažlice - Tachov. Ve veřejné soutěži hledá také dopravce na 15 let pro Plzeňsko, kde jde o nejvíce tratí, a to Plzeň - Žihle, Plzeň - Bezdružice, Planá - Tachov, Rokycany - Nezvěstice a Plzeň - Radnice. Na obě trati, o něž usiluje jediný uchazeč, už byla elektronická aukce a kraj dále jedná o ceně. U Pošumaví a Českého lesa nechce kraj nové soupravy, ale repasované. Vlaky pro Plzeňsko musí mít elektronický zabezpečovací systém ETCS.
GW Train už provozuje od roku 2016 v kraji dálkovou dopravu Plzeň - Most.
čtk